Nem változott a német fogyasztók hangulata
A várt csekély romlás helyett stabilan tartotta magát a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe júniusban.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe az előző havival megegyező 10,7 pont lett júniusban a piacok által várt 10,6 pont helyett.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, 2017 júniusában pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt a mutatónak. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júniusban az előző haviról 14,1 ponttal 23,3 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 márciusában volt példa, amikor 18,1 ponton állt a mutató. A tavaly júniusi értékhez képest pedig az idei júniusi 18 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük csökkenését, sőt a jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 3,4 ponttal 57,6 pontra emelkedett júniusban. Ennél magasabb értékre csak 2017 augusztusában volt példa, amikor 61,4 ponton állt a mutató.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,4 ponttal 56,3 pontra emelkedett júniusban, ami magas szintnek számít, de hónapok óta csak csekély ingadozást mutat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >