Nem változott a német fogyasztók hangulata
A várt csekély romlás helyett stabilan tartotta magát a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe júniusban.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe az előző havival megegyező 10,7 pont lett júniusban a piacok által várt 10,6 pont helyett.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, 2017 júniusában pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt a mutatónak. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júniusban az előző haviról 14,1 ponttal 23,3 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 márciusában volt példa, amikor 18,1 ponton állt a mutató. A tavaly júniusi értékhez képest pedig az idei júniusi 18 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük csökkenését, sőt a jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 3,4 ponttal 57,6 pontra emelkedett júniusban. Ennél magasabb értékre csak 2017 augusztusában volt példa, amikor 61,4 ponton állt a mutató.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,4 ponttal 56,3 pontra emelkedett júniusban, ami magas szintnek számít, de hónapok óta csak csekély ingadozást mutat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >