Nem változott a német fogyasztók hangulata
A várt csekély romlás helyett stabilan tartotta magát a GfK németországi fogyasztói hangulatindexe júniusban.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe az előző havival megegyező 10,7 pont lett júniusban a piacok által várt 10,6 pont helyett.
Az idei évet 11,0 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt, 2017 júniusában pedig 10,6 ponton állt. A januári 11,0 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt a mutatónak. Korábban, 2001-ben 16,80 pontra is volt példa.
A GfK elemzői a fogyasztói hangulatindex év eleje óta tartó csökkenését elsősorban az Egyesült Államokkal kibontakozó kereskedelmi ellentétekre vezetik vissza.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő mutató júniusban az előző haviról 14,1 ponttal 23,3 pontra csökkent. Hasonlóan alacsony értékre legutóbb 2017 márciusában volt példa, amikor 18,1 ponton állt a mutató. A tavaly júniusi értékhez képest pedig az idei júniusi 18 pontos csökkenés.
A fogyasztók megítélése a gazdasági kilátásokról egybeesik a gazdaságkutató intézetek prognózisaival is. A DIW és az ifo egyaránt fél százalékponttal, 1,9 százalékra és 1,8 százalékra csökkentették idei német GDP-növekedési előrejelzéseiket.
A gazdasági növekedési kilátások romló megítélése ellenére a fogyasztók a kiváló álláskínálat tükrében nem várják jövedelmük csökkenését, sőt a jövedelmi várakozásokat tükröző mutató az előző havihoz képest 3,4 ponttal 57,6 pontra emelkedett júniusban. Ennél magasabb értékre csak 2017 augusztusában volt példa, amikor 61,4 ponton állt a mutató.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató az előző havihoz képest 0,4 ponttal 56,3 pontra emelkedett júniusban, ami magas szintnek számít, de hónapok óta csak csekély ingadozást mutat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >