Nem tesz jót az erős dollár a Mcdonald'snak
Minden főbb szegmensben csökken a McDonald's éttermeinek forgalma – derül ki a cég gyorsjelentéséből. Ennek eredményeként a bevételek csökkennek: az összehasonlítható alapon számolt, vagyis a legalább egy éve nyitva tartó éttermek értékesítései 0,7%-kal estek az előző év azonos időszakához képest. Különösen az amerikai tevékenységek teljesítettek gyengén, ahol 2%-kal csökkentek az összehasonlítható alapon számolt bevételek. Ez csalódást okozott, ugyanis csupán 1,5%-os visszaesésre számítottak a piacok.
A forgalom visszaesése mellett negatívan hatott a negyedévben a dollár erősödése is. A teljes bevétel 10%-kal zuhant. A devizaárfolyam-változások hatásait kiszűrve 1%-kal emelkedett volna a bevétel.
A céget öt hónapja vezető vezérigazgató, Steve Easterbrook szerint az eredmények kiábrándítóak, de hozzátette, hogy jelentős előrehaladást értek el, amióta bejelentették május elején a McDonald's reorganizációs terveit.
A McDonald's nagyszabású átalakításba fogott, reagálva a változó fogyasztói szokásokra. Az utóbbi hónapokban számtalan lépést tett ennek érdekében: nem tesz antibiotikummal kezelt csirkét az ételeibe, változtatott az étlapon és frissebb hozzávalókkal dolgozik. Azt tervezi, hogy októbertől az Egyesült Államokban egész nap elérhetők lesznek a reggeli ételek.
A vállalatnál komoly reorganizáció folyik világszerte, ami egyszeri tételekkel jár. A második negyedévben 45 millió dolláros reorganizációs költséggel nézett szembe a vállalat, ennek is szerepe volt abban, hogy a működési eredmény szintjén 16%-os visszaesésről számolt be. Konstans devizaárfolyamok mellett csak 6%-os lett volna a csökkenés mértéke.
A McDonald's egy részvényre jutó eredménye 10%-kal csökkent, 1,26 dollárt tett ki, ami kismértékben felülmúlta a várakozásokat, az elemzői konszenzus szerint ugyanis 1,23 dollárt vártak a befektetők.
(portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely…
Tovább olvasom >Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >3,3 millió forint gyűlt össze az OMV és a Máltai Szeretetszolgálat 2024-es kampányában
Az OMV Hungária és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat újabb sikeres…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >