Nem tesz jót az erős dollár a Mcdonald'snak
Minden főbb szegmensben csökken a McDonald's éttermeinek forgalma – derül ki a cég gyorsjelentéséből. Ennek eredményeként a bevételek csökkennek: az összehasonlítható alapon számolt, vagyis a legalább egy éve nyitva tartó éttermek értékesítései 0,7%-kal estek az előző év azonos időszakához képest. Különösen az amerikai tevékenységek teljesítettek gyengén, ahol 2%-kal csökkentek az összehasonlítható alapon számolt bevételek. Ez csalódást okozott, ugyanis csupán 1,5%-os visszaesésre számítottak a piacok.
A forgalom visszaesése mellett negatívan hatott a negyedévben a dollár erősödése is. A teljes bevétel 10%-kal zuhant. A devizaárfolyam-változások hatásait kiszűrve 1%-kal emelkedett volna a bevétel.
A céget öt hónapja vezető vezérigazgató, Steve Easterbrook szerint az eredmények kiábrándítóak, de hozzátette, hogy jelentős előrehaladást értek el, amióta bejelentették május elején a McDonald's reorganizációs terveit.
A McDonald's nagyszabású átalakításba fogott, reagálva a változó fogyasztói szokásokra. Az utóbbi hónapokban számtalan lépést tett ennek érdekében: nem tesz antibiotikummal kezelt csirkét az ételeibe, változtatott az étlapon és frissebb hozzávalókkal dolgozik. Azt tervezi, hogy októbertől az Egyesült Államokban egész nap elérhetők lesznek a reggeli ételek.
A vállalatnál komoly reorganizáció folyik világszerte, ami egyszeri tételekkel jár. A második negyedévben 45 millió dolláros reorganizációs költséggel nézett szembe a vállalat, ennek is szerepe volt abban, hogy a működési eredmény szintjén 16%-os visszaesésről számolt be. Konstans devizaárfolyamok mellett csak 6%-os lett volna a csökkenés mértéke.
A McDonald's egy részvényre jutó eredménye 10%-kal csökkent, 1,26 dollárt tett ki, ami kismértékben felülmúlta a várakozásokat, az elemzői konszenzus szerint ugyanis 1,23 dollárt vártak a befektetők.
(portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >13,28 milliárd dollárral bővülhet az önkiszolgáló kioszkok piaca 2029-ig
A globális önkiszolgáló kioszkpiac várhatóan 13,28 milliárd dollárral növekszik 2025…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >