Nem tervez európai piacralépést a TikTok Shop
Az Ázsia egyes részein elindult, majd az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban terjeszkedő TikTok Shop a kontinensen egyelőre nem tervez piacra lépni – közölte Koen Vanderhoydonck, a TikTok korábban a Google-nél és a Bol.com online piactér kötelékében dolgozó termékmenedzsere az Emerce E-Commerce Live konferencián Amszterdamban.
Vanderhoydonck szerint a TikTok idén év elején kinevezett holland értékesítési csapata elsősorban a reklámértékesítésre összpontosít. Arról azonban nem adott tájékoztatást, hogy tervezik-e a TikTok Shop bővítését.
TikTok Shop
A holland ChannelEngine piactér-integrációs szolgáltatással partnerségre lépett TikTok Shop lehetővé teszi, hogy a vállalatok termékeiket közvetlenül az alkalmazáson keresztül értékesítsék és a vásárlási folyamatot teljes egészében ezen az egy platformon menedzseljék. A szolgáltatást több mint egy évvel ezelőtt indították el bizonyos ázsiai piacokon, többek között Indonéziában, Vietnamban és Szingapúrban. A működést nem sokkal később az Egyesült Királyságra is kiterjesztették.
Livestream shopping
A TikTok egyes hírek szerint azt tervezte, hogy az integrált vásárlási funkciót gyorsan elindítja a kontinensen is, de ezt a tervet a brit piacon elért kiábrándító eredmények után felfüggesztette. A livestream vásárlás és a közösségi kereskedelem népszerűsége itt állítólag messze elmarad az ázsiai piacétól. „A piac egyszerűen még nem tart ott” – idézte a TikTok egyik alkalmazottját a Financial Times tavaly nyáron.
Maga a vállalat tagadta, hogy a TikTok Shop bevezetését „szüneteltette, késleltette vagy visszavonte” volna. Ezt követően – tavaly novembertől kezdődően – a shop funkciót csak az Egyesült Államokban tette a cég fokozatosan elérhetővé.
Szórakoztató platform
Vanderhoydonck számos más hirdetési módszert is említett, amelyeken keresztül a vállalkozások kihasználhatják az általa kifejezetten „szórakoztató platform”-nak nevezett közösségi médium hatókörét. Elmondása szerint a vállalat nemcsak az olyan platformokkal versenyez, mint a Facebook és az Instagram, de az olyan szórakoztató platformokkal is, mint a Netflix.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >