Nem talált hibát a csokimikulásokban a fogyasztóvédelem
Megkezdte az ünnepek előtti országos ellenőrzéseket a fogyasztóvédelmi hatóság, az eddigi tapasztalatok szerint a csokoládémikulások összetétele megfelel a csomagoláson feltüntetett elnevezésnek, zsír- és cukortartalomnak.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt vizsgálatokról a tárca közölte: az ITM akkreditált élelmiszer és vegyipari laboratóriuma 15 tejcsokoládé és 5 étcsokoládé mikulás figurát vizsgált meg abból a szempontból, hogy a gyártók betartják-e a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, és a termék elnevezése nem tartalmaz-e megtévesztő tájékoztatást.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is kiváló eredménnyel zárult a laborvizsgálat, mivel mind a 20 termék megfelelt a követelményeknek. A karácsonyi fogyasztóvédelmi ellenőrzések egész decemberben folytatódnak – emelte ki a közlemény szerint Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.
A megvizsgált húsz termék idegenzsír-tartalma mellett a csomagoláson feltüntetett zsír- és cukortartalom helytállóságát is ellenőrizték. A barátságosnak bizonyult csokimikulások adatai a családok tudatos döntéseinek elősegítése érdekében megtalálhatóak a www.kormany.hu honlapon.
Az év utolsó heteiben az ITM kiemelt célja, hogy az aktív fogyasztóvédelmi jelenléttel és a rendszeres ellenőrzésekkel hozzájáruljon a magyar családok nyugodt és biztonságos ünnepi felkészüléséhez – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MDOSZ: Óvintézkedések élelmiszerbiztonság terén a kánikulában
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) kiemelten figyelmeztet a nyári…
Tovább olvasom >AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Újabb ösztöndíjas hallgatók fejezték be magyarországi agrártanulmányaikat
Elbúcsúztatták Magyarország és az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO)…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >