Nem szűnik az inflációs nyomás Ausztriában
Tartósnak ígérkezik a magas inflációs nyomás Ausztriában: az áprilisi 26,0 százalék után májusban 25,1 százalékkal emelkedtek a nagykereskedelmi árak az egy évvel korábbihoz képest. Havi bázison 1,0 százalékos volt az áremelkedés. A legnagyobb árfelhajtó tényező a szilárd üzemanyagok árának emelkedése volt – írja az osztrák nemzeti statisztikai hivatal, a Statistik Austria jelentése.
A kőolajtermékek ára 95,3 százalékkal, a műtrágyák és agrokémiai termékek ára 77,4 százalékkal, a vas és acéltermékeké 67,2 százalékkal emelkedett éves bázison. A motorbenzin, beleértve a gázolajat 59,5 százalékos nagykereskedelmi áremelkedést ért el májusban. A gabonafélék, a vetőmagok és állati takarmányok ára pedig 59,2 százalékkal emelkedett.
Havi bázison, áprilishoz képest a legnagyobb, 6,3 százalékos áremelkedést a műszaki vegyi anyagok értéke el májusban. A hús és húskészítmények ára 3,8 százalékkal emelkedett, a tej, tejtermékek, tojás, étolaj és étkezési zsírok ára 2,5 százalékkal ment fel. A gabonafélék, vetőmagok és takarmányok, az egyéb élelmiszerek és a motorbenzin ára – beleértve a dízelüzemanyagot is – egyaránt 1,8 százalékkal emelkedett.
„Az osztrák nagykereskedelmi árak egy év alatt 2022 májusában erőteljesen emelkedtek. A legnagyobb hatást a szilárd tüzelőanyagok fejtették ki 110 százalékos áremelkedéssel, de az élelmiszerek nagykereskedelmi ára is emelkedett. Mivel a nagykereskedelmi árak általában késleltetéssel hatnak a fogyasztói árakra, az index az általános infláció további alakulását is jelzi” – mondta Tobias Thomas, a Statisztikai Hivatal főigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >