Nem szabad a számokhoz viszonyítani magam – így őrzi meg mentális egészségét az egyik legsikeresebb influencer, Viszkok Fruzsi
Viszkok Fruzsina, a magyar youtube piac egyik vezéregyénisége, online tartalomkészítő volt Krizsó Szilvia vendége a legújabb FutureTalks podcastban.
Viszkok Fruzsina szerint egy nagyon nagy adag szerencsével indult a karrierje, jókor volt jó helyen. 12 éve kezdett el online tartalomkészítéssel foglalkozni egy blog keretében, amikor ez még nagyon gyerekcipőben járt. A Youtube és az összes közösségi média igen kezdetleges volt, így gyorsan lehetett fejlődni, a közösségek is rohamosan bővültek. Bár Viszkok Fruzsina életében ez az egész tartalomgyártás hobbiként indult, később ez vált a hivatásává is. Elmondása szerint próbál tudatos lenni és tudatosan építeni a karrierjét: ”Ebben az a nagyon nehéz, hogy úgy legyél tudatos, hogy közben ne egy állandó nyomásként éld meg, hogy mit fog hozni a jövő. Nagyon hiszek abban, hogy meg kell élni a jelent, a jelen sikereit. Azt észrevettem magamon, hogy sokszor beleestem abba a hibába, hogyha volt valami olyan dolog, amit elértem, amit egy ilyen nagy sikernek könyveltem el úgymond, akkor már szinte még meg se tudtam élni, már azon gondolkoztam, hogy hú, mit kéne csinálni legközelebb. Elveszi tulajdonképpen a sikerrel járó boldogságérzetet, és azt is, hogy ilyenkor lehet egy kis szünetet tartani.”
A tudatos tervezés mellett egy online tartalomkészítőnek ismernie kell a folyamatosan változó trendeket is. Viszkok Fruzsina a szabadideje egy jelentős részét arra kell áldozza, hogy megnézze milyen Youtube videók mennek mondjuk külföldön, milyen Tiktok-trendek vannak akár itthon, akár külföldön. Az online piac egyik legrégebbi szereplőjeként azzal is tisztában van, hogy nem érdemes állandóan a számokat és a statisztikákat nézni, mert ezek borzasztó hatással van az ember mentális egészségére. Vizskok Fruzsina hozzátette: „ A számok helyett, mindig az a fő célom, hogy olyan tartalmat készítsek, amit én is szívesen néznék. Tehát nem gondolok abba bele, hogy ez most hány éveseket szólít meg, milyen neműeket, milyen élethelyzetben vannak, hanem szimplán mi az, amit én is szeretnék, és ez meg fogja találni a közönségét, és az lehet, hogy egy negyvenes nő lesz, lehet, hogy egy húszas férfi, tehát ez nagyon változó.”
Az influencer életmód sok fiatalnál nagyon népszerű szakmának tűnik, de nagyon sokan csak a csillogást látják, és nem gondolnak abba bele, hogy egy-egy tartalom elkészítése mögött hány napi munka van. Ráadásul, ha valaki a saját életét és személyét állítja a középpontba, akkor az online jelenlétet pszichológiailag sem egyszerű megélni, elviselni. Viszkok Fruzsina elmondása szerint azt nagyon nehéz tudatosítani magában, hogy a like-ok számától és a kommentektől ő önmaga nem leszel se jobb, se rosszabb, nem szabad a számokhoz viszonyítani saját magát: „A sikerem titka, hogy szerintem én voltam és vagyok az úgynevezett szomszéd lány karakter az online világban, és ezt még a mesterséges intelligencia sem fogja tudni kiváltani, bármennyire is érdekes tartalmakat rak majd össze.”
Kapcsolódó cikkeink
A műtárgy középtávú befektetés
Mitől értékes egy festmény? Virág Judit művészettörténész, galériatulajdonos most elmondja…
Tovább olvasom >A pletyka nem mindig rossz – mondja a szociálpszichológus Szvetelszky Zsuzsanna
Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, pletykakutató volt a Futuretalks podcast Krizsó Szilviával…
Tovább olvasom >A személyre szabott ügyfélélmény a legfontosabb
Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >