Nem sikerült a bravúr, Kostyál Gábor 18. lett Genfben
Az előzetes várakozásoknál gyengébben szerepelt a magyar csapat a Bocuse d’Or Europe 2010. versenyen, melyet június 7-8-án rendeztek a svájci Genfben.
Kostyál Gábor, a keszthelyi Helikon Hotel konyhafőnöke, bár tisztességgel szerepelt, a szintidőn belül prezentálta hal- ás húsételét, a nemzetközi zsűri értékelése szerint csak a horvát és a szlovák versenyzőt tudta megelőzni az összevetésben.
„Bevallom, ennél jobbra számítottam, és úgy éreztem, hogy amit készítettünk, nagyjából hozta az elképzeléseinket. Csalódott vagyok, és most úgy gondolom, hogy a genfi verseny volt az utolsó ilyen jellegű részvételem. A versenyzés, a készülés rengeteg időt emészt fel, és az elkövetkezendőkben szeretnék a családomra és a napi munkámra koncentrálni. A verseny az eredménytől függetlenül ünnep volt, most jönnek a hétköznapok” – mondta a verseny után Kostyál Gábor.
„Tudomásul kell venni, hogy a Bocuse d’Or egy olyan, tekintélyelven működő rendszer, mint amilyen jó néhány pontozásos sportág – mondta Kreil Vilmos, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke. – Ott vagyunk a versenyeken, de a tradicionális nemzetek közé férkőzni nem elegendő egy jó szakmai teljesítmény. Gábor és Zsolt munkáját nem érheti kritika, nyugodtan és pontosan versenyeztek, nem hagyták magukat kizökkenteni a zavaró körülmények hatására sem. Csak a dicséret hangján szólhatunk hozzáállásukról. Hogy ez csak a 18. helyhez volt elég, fáj, de a pontozók így ítéltek, nincs mit tenni. Sokkal jobban zavar, hogy a verseny szervezői ismét azt látták, hogy a magyarokat gyakorlatilag nem érdekli a Bocuse d’Or. Még olyan távoli országokból, mint Málta, vagy Észtország, szurkolók, szakemberek, újságírók tucatjai kísérték el a versenyzőt, zászlókkal, síppal-dobbal, nádi hegedűvel demonstrálva jelenlétüket a zsúri felé, addig Magyarországról 3-4 szakács és 2-3 újságíró volt, aki végig követte a verseny teljes egészét, aki érdeklődést mutatott a nagyszerű szakácsok remek kreációi iránt.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >