Nem mutat jót a marhamérleg
A KSH adatai alapján Magyarország élőmarha-exportja 11 százalékkal emelkedett 2016. január–októberben a 2015. január–októberihez képest. A főbb partnerek Törökország, Ausztria és Oroszország voltak. A legtöbb szarvasmarhát Törökországba szállították, ahova több mint a kétszeresére emelkedett a kivitel.
Az Oroszországba szállított mennyiség 13 százalékkal csökkent, míg Ausztriába 5 százalékkal több szarvasmarha került. Magyarország élőmarha-importja 7 százalékkal csökkent 2016. január–októberben a 2015 első tíz hónapjában beszállított mennyiséghez képest. Az élő szarvasmarha több mint fele Hollandiából, Németországból, Romániából és Ausztriából származott. Magyarország marhahúsexportjának mennyisége 16 százalékkal, értéke 19 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet jelentése szerint a marhahúsimport mennyisége öt százalékkal, értéke tíz százalékkal nőtt. Magyarország nettó exportőr volt élő szarvasmarhából és marhahúsból a megfigyelt periódusban. Magyarországon a fiatal bika kilónkénti termelői ára, hasított meleg súlyban számolva egy százalékkal, 766 forintra emelkedett 2016 decemberében az előző év azonos hónapjának átlagárához viszonyítva. A vágótehén ára 13 százalékkal, a vágóüszőé négy százalékkal csökkent ugyanekkor. A KSH adatai szerint a marharostélyos fogyasztói ára négy százalékkal nőtt 2016 decemberében az egy évvel korábbihoz képest. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Volt vármegye, ahol ötödével nőtt, míg máshol ennyivel csökkent a meghirdetett állások száma – Profession.hu negyedéves riport
Két vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre…
Tovább olvasom >Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >