„Nem kívánatos” az online áruházakban egy „visszavonás” gomb
A közelmúltban 17 európai kereskedelmi szervezet intézett nyílt levelet az Európai Unióhoz, amelyben nemtetszésüket fejezték ki az új „visszavonás” gomb miatt, amely lehetővé tenné, hogy a fogyasztók a rendelés leadása után elálljanak a tranzakciótól.
Az Európai Unió a közelmúltban egy a távollevők között kötött pénzügyi szolgáltatási szerződésekre vonatkozó irányelv-tervezet kidolgozásába kezdett. Ezen az ülésen merült fel a tranzakciótól való utólagos elállást lehetővé tevő „visszavonás” gomb ötlete. A javaslatot ezután kiterjesztették az összes online értékesített termékre és szolgáltatásra.
A kereskedelmi szövetségek a következő két hétben lobbikampányt folytatnak és a levél ennek a kampánynak a része. „Azt szeretnénk, hogy a vásárlási folyamat maradjon a lehető legrugalmasabb. Hagyjunk teret a vállalkozónak, hogy megválaszthassa, mi módon tájékoztatja a vásárlókat elállási jogukról. Ez a fogyasztók számára is kellemesebb”.
„Az Európai Bizottság jelenleg a digitális fogyasztóvédelmi jogi szabályokat tekinti át, azt vizsgálja, hogy azok továbbra is megfelelnek-e a célnak. Véleményünk szerint logikusabb lépés lenne megvizsgálni, hogy szükség van-e egy ilyen gombra. Egy ilyen alkalmassági vizsgálat végülis magában foglal egy hatásvizsgálatot és konzultációt is.”
A levél szerint a szövetségek érdekeltek lennének abban, hogy az EU-val közösen dolgozzanak ki a célnak megfelelő eszközöket az elállási jog fogyasztók általi jobb megértése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Májustól akár felszámolással is járhat az Oroszország elleni EU-szankciók megsértése
Az Európai Unió (EU) idén áprilisban elfogadott, és 2025 májusáig…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >