„Nem kívánatos” az online áruházakban egy „visszavonás” gomb
A közelmúltban 17 európai kereskedelmi szervezet intézett nyílt levelet az Európai Unióhoz, amelyben nemtetszésüket fejezték ki az új „visszavonás” gomb miatt, amely lehetővé tenné, hogy a fogyasztók a rendelés leadása után elálljanak a tranzakciótól.
Az Európai Unió a közelmúltban egy a távollevők között kötött pénzügyi szolgáltatási szerződésekre vonatkozó irányelv-tervezet kidolgozásába kezdett. Ezen az ülésen merült fel a tranzakciótól való utólagos elállást lehetővé tevő „visszavonás” gomb ötlete. A javaslatot ezután kiterjesztették az összes online értékesített termékre és szolgáltatásra.
A kereskedelmi szövetségek a következő két hétben lobbikampányt folytatnak és a levél ennek a kampánynak a része. „Azt szeretnénk, hogy a vásárlási folyamat maradjon a lehető legrugalmasabb. Hagyjunk teret a vállalkozónak, hogy megválaszthassa, mi módon tájékoztatja a vásárlókat elállási jogukról. Ez a fogyasztók számára is kellemesebb”.
„Az Európai Bizottság jelenleg a digitális fogyasztóvédelmi jogi szabályokat tekinti át, azt vizsgálja, hogy azok továbbra is megfelelnek-e a célnak. Véleményünk szerint logikusabb lépés lenne megvizsgálni, hogy szükség van-e egy ilyen gombra. Egy ilyen alkalmassági vizsgálat végülis magában foglal egy hatásvizsgálatot és konzultációt is.”
A levél szerint a szövetségek érdekeltek lennének abban, hogy az EU-val közösen dolgozzanak ki a célnak megfelelő eszközöket az elállási jog fogyasztók általi jobb megértése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Aranykorukat élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Tizenegy uniós ország követeli az erdőirtás elleni szabályozás további enyhítését
További nyomás nehezedik az Európai Unióra, hogy halassza el és…
Tovább olvasom >Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >