„Nem kívánatos” az online áruházakban egy „visszavonás” gomb
A közelmúltban 17 európai kereskedelmi szervezet intézett nyílt levelet az Európai Unióhoz, amelyben nemtetszésüket fejezték ki az új „visszavonás” gomb miatt, amely lehetővé tenné, hogy a fogyasztók a rendelés leadása után elálljanak a tranzakciótól.
Az Európai Unió a közelmúltban egy a távollevők között kötött pénzügyi szolgáltatási szerződésekre vonatkozó irányelv-tervezet kidolgozásába kezdett. Ezen az ülésen merült fel a tranzakciótól való utólagos elállást lehetővé tevő „visszavonás” gomb ötlete. A javaslatot ezután kiterjesztették az összes online értékesített termékre és szolgáltatásra.
A kereskedelmi szövetségek a következő két hétben lobbikampányt folytatnak és a levél ennek a kampánynak a része. „Azt szeretnénk, hogy a vásárlási folyamat maradjon a lehető legrugalmasabb. Hagyjunk teret a vállalkozónak, hogy megválaszthassa, mi módon tájékoztatja a vásárlókat elállási jogukról. Ez a fogyasztók számára is kellemesebb”.
„Az Európai Bizottság jelenleg a digitális fogyasztóvédelmi jogi szabályokat tekinti át, azt vizsgálja, hogy azok továbbra is megfelelnek-e a célnak. Véleményünk szerint logikusabb lépés lenne megvizsgálni, hogy szükség van-e egy ilyen gombra. Egy ilyen alkalmassági vizsgálat végülis magában foglal egy hatásvizsgálatot és konzultációt is.”
A levél szerint a szövetségek érdekeltek lennének abban, hogy az EU-val közösen dolgozzanak ki a célnak megfelelő eszközöket az elállási jog fogyasztók általi jobb megértése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Magyarország kezdeményezésére felszólítás érkezik Brüsszelnek: Ukrajna helyett a gazdák érdekét védjék!
Hazánk kezdeményezésére, az Ukrajnával határos uniós tagállamok agrárminiszterei közös nyilatkozatban…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >