„Nem kívánatos” az online áruházakban egy „visszavonás” gomb
A közelmúltban 17 európai kereskedelmi szervezet intézett nyílt levelet az Európai Unióhoz, amelyben nemtetszésüket fejezték ki az új „visszavonás” gomb miatt, amely lehetővé tenné, hogy a fogyasztók a rendelés leadása után elálljanak a tranzakciótól.
Az Európai Unió a közelmúltban egy a távollevők között kötött pénzügyi szolgáltatási szerződésekre vonatkozó irányelv-tervezet kidolgozásába kezdett. Ezen az ülésen merült fel a tranzakciótól való utólagos elállást lehetővé tevő „visszavonás” gomb ötlete. A javaslatot ezután kiterjesztették az összes online értékesített termékre és szolgáltatásra.
A kereskedelmi szövetségek a következő két hétben lobbikampányt folytatnak és a levél ennek a kampánynak a része. „Azt szeretnénk, hogy a vásárlási folyamat maradjon a lehető legrugalmasabb. Hagyjunk teret a vállalkozónak, hogy megválaszthassa, mi módon tájékoztatja a vásárlókat elállási jogukról. Ez a fogyasztók számára is kellemesebb”.
„Az Európai Bizottság jelenleg a digitális fogyasztóvédelmi jogi szabályokat tekinti át, azt vizsgálja, hogy azok továbbra is megfelelnek-e a célnak. Véleményünk szerint logikusabb lépés lenne megvizsgálni, hogy szükség van-e egy ilyen gombra. Egy ilyen alkalmassági vizsgálat végülis magában foglal egy hatásvizsgálatot és konzultációt is.”
A levél szerint a szövetségek érdekeltek lennének abban, hogy az EU-val közösen dolgozzanak ki a célnak megfelelő eszközöket az elállási jog fogyasztók általi jobb megértése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >EU-elnökség – AM: közös nyilatkozatban hívják fel a figyelmet a BIOEAST-tagországok a fenntartható természeti erőforrás-használathoz kapcsolódó kutatás és innováció fontosságára
A soros magyar EU-elnökség a BIOEAST kezdeményezéssel együttműködve magas szintű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >