Nem kedvez a sörfogyasztásnak a hűvös idő
A tavalyi 90 %-os visszaesés után tovább rontotta a hűvös nyárelő a sörgyárak eladási statisztikáit. Nem zárható ki, hogy az éves adatok összevetésekor – 2008-hoz képest –már két számjegyű lesz a visszaesés.
A sörgyártók bánatára májusban és júniusban nem úgy fogyott a sör, ahogy az nyáron megszokott. A három hazai gyártó közül egyedül a Borsodi Sörgyárban beszéltek a fogyasztás 7-8 százalékos visszaeséséről, amit a Magyar Sörgyártók Szövetsége, valamint a soproni (Heineken Hungária Zrt.) és a kőbányai (Dreher Sörgyárak Zrt.) gyárak sem kívántak kommentálni. De minden bizonnyal náluk is hasonló a helyzet a sörre mostoha időjárás miatt, hiszen a három gyár nagyjából egyenlő arányban osztozik a hazai piacon.
A piackutatók adatai pontosan mutatják csökkenést. A Nielsen Piackutató szerint 2010 első öt hónapjában a sör bolti eladása értékben 6 százalékkal csökkent a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben viszont már nagyobb, 12 százalékos visszaesést regisztráltak.
Ugyanakkor nemcsak a hűvös, de a nagy meleg sem jó. A tapasztalatok szerint, ha 30 Celsius-foknál melegebbet mutat a hőmérő, a többség már nem nyúl az alkoholos italok után.
A foci vb-nek köszönhetően némileg fellendülhet a sörfogyasztás, bár egy internetes borászati portál és a badacsonyi Varga Pincészet közös felmérésének eredménye szerint a labdarúgó-vb a borfogyasztásra is jó hatással lehet – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >