Nem kedvez a sörfogyasztásnak a hűvös idő
A tavalyi 90 %-os visszaesés után tovább rontotta a hűvös nyárelő a sörgyárak eladási statisztikáit. Nem zárható ki, hogy az éves adatok összevetésekor – 2008-hoz képest –már két számjegyű lesz a visszaesés.
A sörgyártók bánatára májusban és júniusban nem úgy fogyott a sör, ahogy az nyáron megszokott. A három hazai gyártó közül egyedül a Borsodi Sörgyárban beszéltek a fogyasztás 7-8 százalékos visszaeséséről, amit a Magyar Sörgyártók Szövetsége, valamint a soproni (Heineken Hungária Zrt.) és a kőbányai (Dreher Sörgyárak Zrt.) gyárak sem kívántak kommentálni. De minden bizonnyal náluk is hasonló a helyzet a sörre mostoha időjárás miatt, hiszen a három gyár nagyjából egyenlő arányban osztozik a hazai piacon.
A piackutatók adatai pontosan mutatják csökkenést. A Nielsen Piackutató szerint 2010 első öt hónapjában a sör bolti eladása értékben 6 százalékkal csökkent a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben viszont már nagyobb, 12 százalékos visszaesést regisztráltak.
Ugyanakkor nemcsak a hűvös, de a nagy meleg sem jó. A tapasztalatok szerint, ha 30 Celsius-foknál melegebbet mutat a hőmérő, a többség már nem nyúl az alkoholos italok után.
A foci vb-nek köszönhetően némileg fellendülhet a sörfogyasztás, bár egy internetes borászati portál és a badacsonyi Varga Pincészet közös felmérésének eredménye szerint a labdarúgó-vb a borfogyasztásra is jó hatással lehet – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós…
Tovább olvasom >Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >