Nem kapkodnak a kiva után a kkv-k
Az idén bevezetett kisvállalati adót (kiva) ugyan a vállalkozások túlnyomó része ismeri, a ténylegesen regisztráltak száma azonban továbbra is igen alacsony. Márpedig ez a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adatai alapján úgy tűnik, nem is fog egyhamar változni. Ennek oka, hogy a vállalkozások jelentős része vagy bizonytalan abban, hogy áttérjen a kivára, vagy nem is foglalkozik a kérdéssel.
A K&H kkv bizalmi index legutóbbi felmérése 500 hazai mikro,- kis- és középvállalkozást kérdezett meg arról, miként vélekednek a kisvállalati adóról. A kutatás eredménye szerint az év elején bevezetett kisvállalati adóról (kiva) a 100 millió forint éves árbevétel alatti vállalkozások több mint kétharmada hallott már. Ennek ellenére az adótörvény módosítása, ami szerint év közben is át lehet térni a kivára, továbbra sem mozgósította a vállalkozásokat. Az előző negyedévhez képest gyakorlatilag nem változott a már bejelentkezett cégek aránya, hiszen a NAV legutóbbi kimutatása alapján a kivás vállalkozások száma 7595 volt augusztus végén.
„Tömeges áttérésre azonban a jövőben sem lehet számítani, mivel az általunk megkérdezett vállalkozások csupán 2%-a tervezi, hogy átáll a kisvállalati adózásra, és további 14%-uk még nem döntött a kérdésben. A vállalkozások 37%-a ugyanakkor azt jelezte, hogy biztosan nem fognak bejelentkezni a kiva hatálya alá. A kiva elutasítását minden negyedik cég azzal magyarázza, hogy nem felelnek meg a feltételeknek, és közel azonos arányban vélik a vállalkozások, hogy nem látják egyértelműen a kiva előnyét (21%), illetve, hogy biztosan rosszabbul járnának az áttéréssel (20%)” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
„A különböző ágazatokat tekintve az ipari vállalkozások a leglelkesebbek az új adónemet illetően,12% már be is jelentette vállalkozását a kiva hatálya alá, és további 2% tervezi még, miközben az átlagosnál jóval kevesebben, 24%-uk mondja, hogy biztosan nem fognak áttérni az új adónemre. A kereskedelmi és szolgáltató cégek mutatják ugyanakkor a legnagyobb ellenállást. Előbbinél igaz 3%-uk tervezi az áttérést, ugyanakkor 41%-uk véli úgy, hogy biztosan nem fognak áttérni. Hasonló a helyzet a szolgáltató cégeknél is, hiszen 2% tervezi az átjelentkezést, miközben 42% biztosan elutasítja azt” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >