Nem jól csapolnak a magyar vendéglátósok?

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 29. 11:20

A turisták által látogatott vendéglátóhelyeken gyakorta nem figyelnek a sörök minőségére – áll egy friss felmérésben. Miután a vendégek jelentős része nem törzsvendég, a sörözők legalább 30- 40 százalékában  nem megfelelően csapolnak, sok a szennyezett sörcsap és a túlzott szénsavazás.

A Bükért Vállalkozók Egyesületének elnöke szerint: több sörfogyasztást vizsgáló felmérés is bizonyítja, hogy a magyarok egy jelentős része ódzkodik a csapolt sörök fogyasztásától. A rendszeresen sörözők mindössze 30-35 százaléka fogyaszt ma rendszeresen csapolt sört. A kilencvenes években a magyarok évi másfél millió hektoliter ittak a csapokból, manapság csak hatszázezer kerül a korsókba – mondta Kerekes Szilárd.

Kiss Péter, az egyesület alelnöke szerint sokan azért nem isznak csapoltat, mert azt hiszik, hogy a vendéglátósok azzal próbálják megkárosítani őket, hogy vizezik a söröket. Ez persze tévhit, hiszen a zárt rendszerben működnek a csapok, lehetetlen felvizezni a söröket. Mindössze a szénsav mennyiségével „játszhatnak” a csaposok egy kicsit. Ezt viszont azonnal észre is tudja venni a vendég és reklamálhat.

Kiss Péter úgy véli: a sörök minőségét azzal lehet a legjobban elrontani, hogy sok helyen nem tisztítják rendszeresen, naponta a sörcsapok vezetékrendszerét. A csőben felhalmozódó élesztő pedig minőségi problémákat okozhat. Ronthat a sör élvezeti fokából az is, ha a figyelmetlen csapos rossz szögben tartja a poharat, nem fejlődik megfelelő mértékben a pohárban a hab. Ugyanakkor Kiss szerint a vendéglátósok érdeke is a megfelelő minőség elérése: rossz sör esetén már két-három pohártól is, egyszerűen felpuffad a hasa, jó minőség esetén 5-6 pohárral is megihatunk úgy, hogy nem lesz telt érzése a vendégnek. Mindez bevétel szempontjából sem utolsó szempont.

Pálffy Tamás, a helyi TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment egyesülete) szakembere szerint az évente 750 ezer vendégéjszakát generáló városban az országos átlagnál elégedettebbek a turisták. Ennek egyik oka, hogy a városban a nagyjából 500 kisvállalkozás működik az idegenforgalomra alapozva, ráadásul a település rendelkezik egy magas színvonalú vendéglátó iskolával, így az átlagnál több a szakképzett munkatárs a régióban. Ugyanakkor a szállodákban és magánszállásokon az átlagnál több a visszajáró törzsvendég, akik minőségi kifogásaikat bátran szóvá is teszik törzshelyük üzemeltetőinek – írja a  privatbankar.hu.

Kapcsolódó cikkeink