Nem javult februárban az üzleti hangulat Németországban
A vártnál gyengébbnek bizonyult az üzleti hangulat februárban Németországban az ifo gazdaságkutató intézet felmérése szerint elsősorban az aktuális üzleti környezet romló megítélésének köszönhetően, bár az elkövetkező pár hónapra a kilátásaikat kedvezőbben ítélték meg a megkérdezett gazdaság szereplők.

A szkepticizmus különösen a szállítási és logisztikai ágazatban nőtt
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) februári üzleti hangulatindexe az előző havival megegyező 85,2 pontra jött ki a várt emelkedés, 85,9 pont helyett.
A kilátások megítélése javult a gazdasági szereplők körében, a mutatószám a várt 85,2 pontnál magasabbra, 85,4 pontra emelkedett, a januári 84,3 pontról. Az aktuális helyzet megítélése azonban romlott a németországi vállalkozások körében, a mutatószám 85,0 pontra csökkent a januári 86,0 pontról a várt növekedés, 86,5 pont helyett.
A feldolgozóiparban javult az üzleti környezet megítélése. A jelenlegi helyzetet kissé rosszabbra értékelték. A vállalatok azonban érezhetően kevésbé voltak pesszimisták a következő hónapokat illetően. A megrendelések alakulása stabilizálódott.
A szolgáltatási ágazatban csökkent az index. A vállalatok kevésbé voltak elégedettek a jelenlegi helyzettel. A várakozások is némileg elhomályosultak. A szkepticizmus különösen a szállítási és logisztikai ágazatban nőtt.
A kereskedelemben javult az üzleti klíma, ami különösen a várakozások javulásának volt köszönhető. A vállalatok a jelenlegi gazdasági helyzetüket is valamivel jobban értékelték, a javulás mind a nagy-, mind a kiskereskedelemben megfigyelhető volt.
Az építőiparban javult az üzleti klíma. Ez a kevésbé szkeptikus várakozásoknak volt köszönhető. A folyó üzletmenetet viszont kissé rosszabbul értékelték. Továbbra is a megrendelések hiánya a központi probléma.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt az átlagkereset
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2025 februárjában a…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >