Nem javult februárban az üzleti hangulat Németországban
A vártnál gyengébbnek bizonyult az üzleti hangulat februárban Németországban az ifo gazdaságkutató intézet felmérése szerint elsősorban az aktuális üzleti környezet romló megítélésének köszönhetően, bár az elkövetkező pár hónapra a kilátásaikat kedvezőbben ítélték meg a megkérdezett gazdaság szereplők.

A szkepticizmus különösen a szállítási és logisztikai ágazatban nőtt
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) februári üzleti hangulatindexe az előző havival megegyező 85,2 pontra jött ki a várt emelkedés, 85,9 pont helyett.
A kilátások megítélése javult a gazdasági szereplők körében, a mutatószám a várt 85,2 pontnál magasabbra, 85,4 pontra emelkedett, a januári 84,3 pontról. Az aktuális helyzet megítélése azonban romlott a németországi vállalkozások körében, a mutatószám 85,0 pontra csökkent a januári 86,0 pontról a várt növekedés, 86,5 pont helyett.
A feldolgozóiparban javult az üzleti környezet megítélése. A jelenlegi helyzetet kissé rosszabbra értékelték. A vállalatok azonban érezhetően kevésbé voltak pesszimisták a következő hónapokat illetően. A megrendelések alakulása stabilizálódott.
A szolgáltatási ágazatban csökkent az index. A vállalatok kevésbé voltak elégedettek a jelenlegi helyzettel. A várakozások is némileg elhomályosultak. A szkepticizmus különösen a szállítási és logisztikai ágazatban nőtt.
A kereskedelemben javult az üzleti klíma, ami különösen a várakozások javulásának volt köszönhető. A vállalatok a jelenlegi gazdasági helyzetüket is valamivel jobban értékelték, a javulás mind a nagy-, mind a kiskereskedelemben megfigyelhető volt.
Az építőiparban javult az üzleti klíma. Ez a kevésbé szkeptikus várakozásoknak volt köszönhető. A folyó üzletmenetet viszont kissé rosszabbul értékelték. Továbbra is a megrendelések hiánya a központi probléma.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >