Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban a környezetbarát összetevőkre és csomagolásra figyelnek. Elvárás részükről, hogy a termékeket lehetőleg Németországban állítsák elő, és ne teszteljék állatokon. Mindazonáltal a legtöbb válaszadó számára továbbra is az ár a döntő tényező. Ez derül ki a YouGov közvélemény-kutató cég nemrégiben végzett felméréséből.
A Cosnova megbízásából készített fogyasztói felmérés arra a kérdésre keresi a választ, hogy a fogyasztók igénylik és értékelik-e a fenntartható termékeket. Az eredmény: minden második német fogyasztási döntéseiben fontos vagy nagyon fontos szerepet játszanak az etikai és fenntartható szempontok.
A felmérés szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztók különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a választandó termék a környezetre káros összetevőket ne tartalmazzon (42%), Németországban készüljön, csomagolása környezetbarát legyen (41-41%) és ne teszteljék állatokon (36%). Az, hogy a termék vegán legyen, inkább a fiatalok számára fontosabb, a 18-24 évesek 14%-a, a 25-34 évesek 16%-a figyel a megfelelő címkézésre.
A kozmetikai termékek vásárlói közül azonban csak kevesen hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fenntartható kozmetikumokért. A felmérés szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztók különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a választandó termék a környezetre káros összetevőket ne tartalmazzon (42%), Németországban készüljön, csomagolása környezetbarát legyen (41-41%) és ne teszteljék állatokon (36%). Az, hogy a termék vegán legyen, inkább a fiatalok számára fontosabb, a 18-24 évesek 14%-a, a 25-34 évesek 16%-a figyel a megfelelő címkézésre.
A kozmetikai termékek vásárlói közül azonban csak kevesen hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fenntartható kozmetikumokért: a kozmetikumok 16%-kal az utolsó előtti helyen állnak a ranglistán, épp csak megelőzve e téren az utazás és mobilitás témakörét (15-15%). Az élelmiszerek vásárlásakor (39%), a háztartásban (24%) és a divat (19%) esetében nagyobb a hajlandóság arra, hogy többet költsenek a felelősen előállított termékekre.
A felmérés szerint a németek 38%-a általában nem hajlandó többet költeni fenntarthatóbb termékekre. A felelősen előállított kozmetikumokat a közvélemény magasabb árakkal azonosítja és a fogyasztók 27%-a ezt a tényezőt nevezte meg akadályként.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >