Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban a környezetbarát összetevőkre és csomagolásra figyelnek. Elvárás részükről, hogy a termékeket lehetőleg Németországban állítsák elő, és ne teszteljék állatokon. Mindazonáltal a legtöbb válaszadó számára továbbra is az ár a döntő tényező. Ez derül ki a YouGov közvélemény-kutató cég nemrégiben végzett felméréséből.
A Cosnova megbízásából készített fogyasztói felmérés arra a kérdésre keresi a választ, hogy a fogyasztók igénylik és értékelik-e a fenntartható termékeket. Az eredmény: minden második német fogyasztási döntéseiben fontos vagy nagyon fontos szerepet játszanak az etikai és fenntartható szempontok.
A felmérés szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztók különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a választandó termék a környezetre káros összetevőket ne tartalmazzon (42%), Németországban készüljön, csomagolása környezetbarát legyen (41-41%) és ne teszteljék állatokon (36%). Az, hogy a termék vegán legyen, inkább a fiatalok számára fontosabb, a 18-24 évesek 14%-a, a 25-34 évesek 16%-a figyel a megfelelő címkézésre.
A kozmetikai termékek vásárlói közül azonban csak kevesen hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fenntartható kozmetikumokért. A felmérés szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztók különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a választandó termék a környezetre káros összetevőket ne tartalmazzon (42%), Németországban készüljön, csomagolása környezetbarát legyen (41-41%) és ne teszteljék állatokon (36%). Az, hogy a termék vegán legyen, inkább a fiatalok számára fontosabb, a 18-24 évesek 14%-a, a 25-34 évesek 16%-a figyel a megfelelő címkézésre.
A kozmetikai termékek vásárlói közül azonban csak kevesen hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fenntartható kozmetikumokért: a kozmetikumok 16%-kal az utolsó előtti helyen állnak a ranglistán, épp csak megelőzve e téren az utazás és mobilitás témakörét (15-15%). Az élelmiszerek vásárlásakor (39%), a háztartásban (24%) és a divat (19%) esetében nagyobb a hajlandóság arra, hogy többet költsenek a felelősen előállított termékekre.
A felmérés szerint a németek 38%-a általában nem hajlandó többet költeni fenntarthatóbb termékekre. A felelősen előállított kozmetikumokat a közvélemény magasabb árakkal azonosítja és a fogyasztók 27%-a ezt a tényezőt nevezte meg akadályként.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >