Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban a környezetbarát összetevőkre és csomagolásra figyelnek. Elvárás részükről, hogy a termékeket lehetőleg Németországban állítsák elő, és ne teszteljék állatokon. Mindazonáltal a legtöbb válaszadó számára továbbra is az ár a döntő tényező. Ez derül ki a YouGov közvélemény-kutató cég nemrégiben végzett felméréséből.
A Cosnova megbízásából készített fogyasztói felmérés arra a kérdésre keresi a választ, hogy a fogyasztók igénylik és értékelik-e a fenntartható termékeket. Az eredmény: minden második német fogyasztási döntéseiben fontos vagy nagyon fontos szerepet játszanak az etikai és fenntartható szempontok.
A felmérés szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztók különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a választandó termék a környezetre káros összetevőket ne tartalmazzon (42%), Németországban készüljön, csomagolása környezetbarát legyen (41-41%) és ne teszteljék állatokon (36%). Az, hogy a termék vegán legyen, inkább a fiatalok számára fontosabb, a 18-24 évesek 14%-a, a 25-34 évesek 16%-a figyel a megfelelő címkézésre.
A kozmetikai termékek vásárlói közül azonban csak kevesen hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fenntartható kozmetikumokért. A felmérés szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett fogyasztók különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a választandó termék a környezetre káros összetevőket ne tartalmazzon (42%), Németországban készüljön, csomagolása környezetbarát legyen (41-41%) és ne teszteljék állatokon (36%). Az, hogy a termék vegán legyen, inkább a fiatalok számára fontosabb, a 18-24 évesek 14%-a, a 25-34 évesek 16%-a figyel a megfelelő címkézésre.
A kozmetikai termékek vásárlói közül azonban csak kevesen hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fenntartható kozmetikumokért: a kozmetikumok 16%-kal az utolsó előtti helyen állnak a ranglistán, épp csak megelőzve e téren az utazás és mobilitás témakörét (15-15%). Az élelmiszerek vásárlásakor (39%), a háztartásban (24%) és a divat (19%) esetében nagyobb a hajlandóság arra, hogy többet költsenek a felelősen előállított termékekre.
A felmérés szerint a németek 38%-a általában nem hajlandó többet költeni fenntarthatóbb termékekre. A felelősen előállított kozmetikumokat a közvélemény magasabb árakkal azonosítja és a fogyasztók 27%-a ezt a tényezőt nevezte meg akadályként.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >