Nem fogadták el a Budapest Chartát
Véget ért az I. Fenntartható Élelmiszerlánc Világtalálkozó a budai Várban – közölte a rendezvénysorozat kommunikációs partnere, a B. SWAN Partners ügynökség vasárnap az MTI-vel.
A hatnapos rendezvény keretében tartották meg a X. jubileumi Húshigiéniai és Húsvizsgálati Világkongresszust, valamint a Magyar Zoonológiai Társaság éves közgyűlését. Mint írták, a világtalálkozón – amelynek középpontjában az idén a hús állt – 33 ország 64 intézményéből 109 szerző előadásait ismerhette meg a hallgatóság, a jelenlévőkön kívül videokonferencián mintegy 300 magyar és külföldi pontról kísérhették figyelemmel az előadásokat. Jövőre a világtalálkozó témája a tejtermékek, két év múlva pedig a zöldség és gyümölcs lesz. A világtalálkozóhoz kapcsolódóan vidéki városban élelmiszer-bemutatókat és -bajnokságokat tartottak. Szegeden a vadételek, vadkülönlegességek, Mezőkövesden a szalonna, tepertő, zsírok, Alsózsolcán a felvágottak és vörös áruk, Szigetváron a disznósajtok, kenőmájasok, Hortobágyon a halak és halkészítmények, valamint a marhahúsok és húskészítmények, az erdélyi Sepsiszentgyörgyön a birkahúsok és a birkahúsból készült ételek keltek versenyre. A nyertesek az augusztus 21-i gálarendezvényen, Budapesten vehették át az oklevelüket.
Közölték: a fenntarthatóság gondolatát hivatott szolgálni a Budapesti Charta, amelynek első szövegtervezetét a világtalálkozó záró napján vitatták meg, ám olyan sok érdemi hozzászólás érkezett, hogy a résztvevők úgy döntöttek, egy héttagú nemzetközi bizottságot alakítanak a végleges szöveg kialakítására. A Budapesti Chartát így 2011-ben terjeszti a bizottság a tervezett II. Fenntartható Élelmiszerlánc Világtalálkozó résztvevői elé. A közlemény szerint a fenntartható élelmiszerlánc alapgondolata, hogy a „talajművelés-növénytermesztés-állattenyésztés-húsfeldolgozás-ételkészítés-hulladékkezelés” lánc akkor biztonságos a jövő számára is, ha minden elemét környezettudatosan, a többi elemmel harmonikusan összehangolva működtetik – írta a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >