Nem figyelik a reklámokat a patikában várakozók

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 10. 19. 00:00

A „Kérem, itt várakozzon” állványt mindenki megnézi. A helyiségben kihelyezett hirdetések, plakátok figyelemfelkeltő hatása leginkább akkor érvényesül, ha azok a kasszához közel vannak kifüggesztve.

A Gfk Piackutató által vizsgált gyógyszertárakban nagyon sok
reklám, kihelyezés és vitrin szolgált olyan információval, melyet a vásárlók
legnagyobb része észre sem vett, és e reklámokat, hirdetéseket nagyon kevesen
nézték meg. A legnagyobb promóciós erővel a közvetlenül a várakozók mellett
álló vitrin bírt, amelyet unalmukban nézegettek azok, akik épp nem
türelmetlenül azt figyelték, mikor kerülnek a sorban előrébb.
A GfK LHS Healthcare legújabb, mobil szemkamerával
végzett vizsgálata szerint, a patikában vásárlók várakozás alatti figyelme
jelentősen eltérő sorban állás és sorszám-húzás esetén. Sorban állás közben
jellemzően türelmetlenebbek, és leginkább azt figyelik, mikor kerülnek sorra.
Ilyenkor tekintetük kapkodó, alig figyelnek meg valamit, jellemzően a
gyógyszerészt, vagy az előttük állót figyelik. Jellemzően e posztereknek csak
felső harmadában olvasható szöveget futják át, a képek nem érdeklik őket.
Amennyiben a gyógyszertárban a kiszolgálás sorszámhúzás
alapján történik, a vásárlók nyugodtabbak a várakozás perceiben, kevésbé
türelmetlenek. Õk leginkább és leghosszabb ideig a többi várakozó arcát és
szemét, a pénztárgép kijelzőjét, vagy a sorszámkijelzőt nézik. Ekkor jut több
idejük a helyiségben álló vitrinek megnézésére is, a plakátokra és táblákra
azonban ekkor is nagyon kevesen figyelnek.
Sorra kerülve a vásárlók figyelme és látóköre teljesen
beszűkül: a patikusra, a pénztárgép kijelzőjére, és kiszolgálásra várva a
szemben álló polcokra koncentrálnak, azokat nézik meg. A reklámokon éppen csak
átfut a tekintetük, azokból alig olvasnak el valamit.

 

Kapcsolódó cikkeink