Nem drágul a tojás Húsvét előtt
Húsvét előtt van elegendő mennyiségű, jó minőségű magyar tojás a piacon. Az árak is kiegyensúlyozottak.
A Baromfi Terméktanács mezőgazdasági titkára szerint a terméktanács által korábban létrehozott Koronás tojás védjegyet érdemes figyelni, de mindenütt megbízható, jó minőségű tojást lehet vásárolni, egyre kevesebb az import.
Molnár Györgyi, a Baromfi Terméktanács mezőgazdasági titkára a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában elmondta, hogy az elmúlt évekre már nem jellemző a korábbi áringadozás. A tapasztalatok szerint nagyobb a felhozatal, és nagy áremelkedés nincs, még így húsvét előtt sem. Tavaly egyáltalán nem volt, idén is maximum egy-két forintról beszélhetünk – tette hozzá.
A mezőgazdasági titkár a megbízható minőségű magyar tojást ajánlja a vásárlók figyelmébe. Megjegyezte, hogy elsősorban a tojáson lévő kódot kell megnézni: az első szám a technológiára, a második két jelzés pedig a származásra utal, magyar termék esetén ez: HU. A terméktanács által korábban létrehozott úgynevezett Koronás tojás védjegy a dobozon és a tojáson is megtalálható – mondta. Megjegyezte, hogy ez utóbbi termékeket a Nébih ellenőrzi évente kétszer, nemcsak a termelés és csomagolás körülményeit vizsgálja, hanem a takarmányozást is. Így nyomon követheti a termelő is, hogy a vevő az ő termékét vásárolja a boltokban – tette hozzá. Molnár Györgyi elmondta, hogy a Koronás tojás védjegy által szavatolt a mélysárga szín, a toxinmentes takarmány, az ivóvíz minőségű víz az állatoknak. Megjegyezte, a védjegyes termék nem drágább a többinél. (hirado.hu, Kossuth Rádió/Hajnal-táj)
Kapcsolódó cikkeink
75 ezer tojásból készült rántottával várt minden debrecenit a piacvezető Tranzit Csoport
600 liter olaj, 70 kg étkezési só és 2, 2…
Tovább olvasom >75 ezer tojásból készít rántottát a debreceni Tranzit-csoport kényelmi élelmiszereket gyártó cége
A világ legnagyobb tojásrántottájával vár minden debrecenit a piacvezető Tranzit…
Tovább olvasom >A PENNY Magyarország állásfoglalása a magyar tojás fontosságával kapcsolatban
A PENNY Magyarország az alábbi állásfoglalást juttatta el szerkesztőségünkbe, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >