Nem csak a fogyasztók díjazták a Gillette új csomagolását
Többek között ilyen és ehhez hasonló fogyasztói vélemények is vezettek néhány évvel ezelőtt ahhoz, hogy a Gillette gyártója, a Procter & Gamble új csomagolást fejlesszen ki a Gillette termékeihez, amelyet mára világszerte bevezetett a teljes portfóliójában. A hazai piacon is megszűnt a korábbi “kinyithatatlan” műanyag buborékcsomagolás, és a teljes termékcsalád kartoncsomagolást kapott, amit idén már nemcsak a fogyasztók, de a szakma is elismert, mert a márka ezzel idén elnyerte a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat.
Tavaly szeptember óta a Gillette minden terméke már a magyar piacon is teljes mértékben papírcsomagolásban kapható a 2021-es nyugat-európai bevezetést követően. Az új, FSC tanúsítvánnyal rendelkező csomagoláshoz használt papír fenntartható módon kezelt erdőkből származik.
Az újításhoz azonban nemcsak a vállalat fenntarthatósági törekvései vezettek. A fogyasztói kutatások során az eredmények gyakran számoltak be arról, hogy a Gillette korábbi műanyag csomagolásainak kinyitása nehézségekbe ütközött, a fogyasztók azt rendkívül nehezen nyithatónak minősítették. Ez a visszajelzés különösen gyakori volt a műanyag buborékcsomagolásokkal kapcsolatban, amelyet a fogyasztói felmérésekben résztvevők kifejezetten frusztrálónak találtak. Az új papírcsomagolás így nemcsak a környezetvédelmi szempontokat veszi figyelembe, hanem a könnyebb felnyitás révén a vásárlói élményt is javítja.
„A P&G-nél azon dolgozunk, hogy az emberek mindennapi életét megkönnyítsük és egy kicsit jobbá tegyük. Ezért a fogyatékkal élő fogyasztókat és munkavállalókat is bevonjuk termékeink, csomagolásaink, reklámjaink és létesítményeink tervezésébe, hogy akadálymentesebb világot és mindenki számára kiváló élményeket teremtsünk.
– állítja Krubl Yvette, a Procter & Gamble kommunikációs vezetője.
A Gillette új csomagolása erre is jó példa, a The Wall Street Journal tavaly hosszú cikkben méltatta a változtatást.”
Egy átlagos férfi 170 mozdulatot használ borotválkozásonként, és ebből körülbelül 120 az újbóli mozdulat. Ez rengeteg érintkezés. Ezért különösen fontos, hogy a termék a legjobb minőségű pengével a legmagasabb szintű fogyasztói élményt nyújtsa, a Gillette-nél így folyamatos a fejlesztés és újítás. A márka alapítójának elhíresült mondása szerint:
„Majd akkor hagyjuk abba a pengék gyártását, ha már nem tudjuk azokat még jobbá tenni”.
A Gillette 1901 óta vezető szerepet tölt be a borotválkozási innovációban, és termékeinek széles választáka számos különféle igényre válaszul szolgál.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy márkáinkat a szakma is folyamatosan díjazza. A fenntarthatósággal kapcsolatos elismerések még nagyobb jelentőséggel bírnak számunkra, mert globálisan sokat teszünk azért, hogy termékeink a teljes körforgásos gazdaságra kisebb környezeti hatással legyenek, hiszen egy termék ökológiai lábnyomának csökkentéséhez a fogyasztók is jelentősen hozzájárulhatnak a megfelelő hulladékszelekcióval.”
– tette hozzá a kommunikációs vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Kisebb lábnyom, nagyobb hatás
Az e-kereskedelem térnyerése az elmúlt években alapjaiban formálta át a…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >Akarsz egy ölelést?
Varázslatos, amikor találkozik a világ! – hangzott a Coca-Cola olimpiai szlogenje,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hegedüs Éva az EY Az Év Üzletembere Díj győztese
A Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Hegedüs Éva nyerte el…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2024: az általános válságállóság megteremtésében rejlik a siker titka
A globális nagyvállalatok vezérigazgatóinak 72 százaléka továbbra is bízik a…
Tovább olvasom >Több ezer rászorulónak segített a PENNY
A PENNY idén is folytatta több mint tíz éve tartó…
Tovább olvasom >