Nem csak a fogyasztók díjazták a Gillette új csomagolását
Többek között ilyen és ehhez hasonló fogyasztói vélemények is vezettek néhány évvel ezelőtt ahhoz, hogy a Gillette gyártója, a Procter & Gamble új csomagolást fejlesszen ki a Gillette termékeihez, amelyet mára világszerte bevezetett a teljes portfóliójában. A hazai piacon is megszűnt a korábbi “kinyithatatlan” műanyag buborékcsomagolás, és a teljes termékcsalád kartoncsomagolást kapott, amit idén már nemcsak a fogyasztók, de a szakma is elismert, mert a márka ezzel idén elnyerte a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat.

Gillette korábbi műanyag csomagolásainak kinyitása nehézségekbe ütközött
Tavaly szeptember óta a Gillette minden terméke már a magyar piacon is teljes mértékben papírcsomagolásban kapható a 2021-es nyugat-európai bevezetést követően. Az új, FSC tanúsítvánnyal rendelkező csomagoláshoz használt papír fenntartható módon kezelt erdőkből származik.
Az újításhoz azonban nemcsak a vállalat fenntarthatósági törekvései vezettek. A fogyasztói kutatások során az eredmények gyakran számoltak be arról, hogy a Gillette korábbi műanyag csomagolásainak kinyitása nehézségekbe ütközött, a fogyasztók azt rendkívül nehezen nyithatónak minősítették. Ez a visszajelzés különösen gyakori volt a műanyag buborékcsomagolásokkal kapcsolatban, amelyet a fogyasztói felmérésekben résztvevők kifejezetten frusztrálónak találtak. Az új papírcsomagolás így nemcsak a környezetvédelmi szempontokat veszi figyelembe, hanem a könnyebb felnyitás révén a vásárlói élményt is javítja.
„A P&G-nél azon dolgozunk, hogy az emberek mindennapi életét megkönnyítsük és egy kicsit jobbá tegyük. Ezért a fogyatékkal élő fogyasztókat és munkavállalókat is bevonjuk termékeink, csomagolásaink, reklámjaink és létesítményeink tervezésébe, hogy akadálymentesebb világot és mindenki számára kiváló élményeket teremtsünk.
– állítja Krubl Yvette, a Procter & Gamble kommunikációs vezetője.
A Gillette új csomagolása erre is jó példa, a The Wall Street Journal tavaly hosszú cikkben méltatta a változtatást.”
Egy átlagos férfi 170 mozdulatot használ borotválkozásonként, és ebből körülbelül 120 az újbóli mozdulat. Ez rengeteg érintkezés. Ezért különösen fontos, hogy a termék a legjobb minőségű pengével a legmagasabb szintű fogyasztói élményt nyújtsa, a Gillette-nél így folyamatos a fejlesztés és újítás. A márka alapítójának elhíresült mondása szerint:
„Majd akkor hagyjuk abba a pengék gyártását, ha már nem tudjuk azokat még jobbá tenni”.
A Gillette 1901 óta vezető szerepet tölt be a borotválkozási innovációban, és termékeinek széles választáka számos különféle igényre válaszul szolgál.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy márkáinkat a szakma is folyamatosan díjazza. A fenntarthatósággal kapcsolatos elismerések még nagyobb jelentőséggel bírnak számunkra, mert globálisan sokat teszünk azért, hogy termékeink a teljes körforgásos gazdaságra kisebb környezeti hatással legyenek, hiszen egy termék ökológiai lábnyomának csökkentéséhez a fogyasztók is jelentősen hozzájárulhatnak a megfelelő hulladékszelekcióval.”
– tette hozzá a kommunikációs vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Az employer branding és a csomagolástechnika új korszaka az Sz. Variánsnál
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Új, innovatív növényvédőszer csomagolás a Syngentától
A Syngenta 2019-ben csatlakozott ahhoz a széleskörű iparági összefogáshoz, mely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >