Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 05. 30. 21:59

A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait (is) elérhetővé tenni a vásárlóik számára. A Reacty Digital áprilisi felmérése alapján az erről szóló kormányrendelet lakossági megítélése az átlagot tekintve inkább semleges. A 18–79 évesek egy része akár gyakrabban vagy több helyről is tervez online rendelni, ha mindenhol elérhető az MPL.

A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.

Bár az MPL-t ismerő online vásárlók kétharmada (inkább) szimpatikusnak tartja a szolgáltatót, és ajánlaná is azt ismerőseinek, ugyanakkor csak kétötödük (42%) választaná a Postát, amennyiben a webáruház minden általa ismert szolgáltatót opcióként biztosít. Ez alapján lehetőség esetén sokan inkább versenytársat (elsősorban a GLS-t) választanának.

Csupán az ismerők 13-14%-a jelezte, hogy nem szimpatikus számára az MPL, illetve nem ajánlaná ismerőseinek sem a csomagküldőt. A negatívan nyilatkozók fele hivatkozott arra, hogy drágák a cég szolgáltatásai, harmaduk szerint gyakran késik a kiszállítás, tízből hárman pedig túl szélesnek érzik a megadott kiszállítási idősávot. //

Kapcsolódó cikkeink