Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait (is) elérhetővé tenni a vásárlóik számára. A Reacty Digital áprilisi felmérése alapján az erről szóló kormányrendelet lakossági megítélése az átlagot tekintve inkább semleges. A 18–79 évesek egy része akár gyakrabban vagy több helyről is tervez online rendelni, ha mindenhol elérhető az MPL.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Bár az MPL-t ismerő online vásárlók kétharmada (inkább) szimpatikusnak tartja a szolgáltatót, és ajánlaná is azt ismerőseinek, ugyanakkor csak kétötödük (42%) választaná a Postát, amennyiben a webáruház minden általa ismert szolgáltatót opcióként biztosít. Ez alapján lehetőség esetén sokan inkább versenytársat (elsősorban a GLS-t) választanának.
Csupán az ismerők 13-14%-a jelezte, hogy nem szimpatikus számára az MPL, illetve nem ajánlaná ismerőseinek sem a csomagküldőt. A negatívan nyilatkozók fele hivatkozott arra, hogy drágák a cég szolgáltatásai, harmaduk szerint gyakran késik a kiszállítás, tízből hárman pedig túl szélesnek érzik a megadott kiszállítási idősávot. //
Kapcsolódó cikkeink
Impozáns a hazai kereskedelem termelékenységének növekedése
A magyar kereskedelem munkaerőtermelékenység-javulása 2023-ig 2010-hez viszonyítva (+50%) kimagasló az…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A technológiai problémák végeztek az első helyen a lényegi munkát megzavaró tényezők között
A technológiai fennakadások, például a lassú számítógépek, nem működő alkalmazások…
Tovább olvasom >