Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait (is) elérhetővé tenni a vásárlóik számára. A Reacty Digital áprilisi felmérése alapján az erről szóló kormányrendelet lakossági megítélése az átlagot tekintve inkább semleges. A 18–79 évesek egy része akár gyakrabban vagy több helyről is tervez online rendelni, ha mindenhol elérhető az MPL.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Bár az MPL-t ismerő online vásárlók kétharmada (inkább) szimpatikusnak tartja a szolgáltatót, és ajánlaná is azt ismerőseinek, ugyanakkor csak kétötödük (42%) választaná a Postát, amennyiben a webáruház minden általa ismert szolgáltatót opcióként biztosít. Ez alapján lehetőség esetén sokan inkább versenytársat (elsősorban a GLS-t) választanának.
Csupán az ismerők 13-14%-a jelezte, hogy nem szimpatikus számára az MPL, illetve nem ajánlaná ismerőseinek sem a csomagküldőt. A negatívan nyilatkozók fele hivatkozott arra, hogy drágák a cég szolgáltatásai, harmaduk szerint gyakran késik a kiszállítás, tízből hárman pedig túl szélesnek érzik a megadott kiszállítási idősávot. //
Kapcsolódó cikkeink
A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >Megvalósuló tervek
Közel egy éve tölti be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >