Nem bízunk anyagi helyzetünk közeli javulásában
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérésének legfrissebb eredményei szerint – az előzetes várakozásoknak megfelelően – stabilizálódott a fogyasztói bizalom, értéke nem változott 2009 októbere óta.
Emellett a Fogyasztói Várakozások Indexe és a Vásárlási Hajlandóság Indexe is szinte változatlan maradt az előző negyedévi eredményekhez képest. A válaszadók 63 százaléka szerint rosszabbul él mint egy évvel ezelőtt és rövid távon nem is bízik a saját (családja) anyagi körülményeinek javulásában.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke nem változott az előző időszakhoz képest, 2009 júniusa óta stabil, jelenleg 146,1 ponton áll.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) az elmúlt időszakokban szinte változatlan maradt, értéke 2009 decemberében 176,1 pont, amely a válság előtt mért szinthez képest relatíve magas.
A Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) alakulása ingadozó a válsággal érintett periódusokban, de stabilizálódni látszik egy viszonylag alacsonyabb szinten, értéke jelenleg 112,8 pont. Az index értéke nem emelkedett jelentősen a karácsony előtti hetekben, vagyis elmondható, hogy a lakosság továbbra is óvatos és hajlandó visszafogni a vásárlásait.
„Ugyan az előző évben meghozott gazdasági döntések, különböző törvénymódosítások következményei még csak az idei évben realizálódnak, az eredményekben már tükröződik a lakosság megfontoltsága” – értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >