Nem bírják a terhelést a spanyol kikötők, vajon meddig fog működni a tengeri fuvarozás?
Egyre olcsóbb a tengeri szállítmányozás ára, ezért erősödik a forgalom ezen a téren. Még, ha átmenetileg is, de ezzel a vállalatok túlterhelik az európai kikötők jó részét a Kínából rendelt szállítmányokkal.
Mivel a kínai gyártó- és kereskedőcégekből több is központot létesített Európában, a Kínából a kontinensre irányuló tengeri teherszállítás mennyisége enyhén csökkent. Jelenleg Genova kikötőiben csökkent a leginkább az áruforgalom, míg Rotterdamot egyre több hajó veszi célba. Ez nem meglepő, hiszen ez utóbbi kikötőbe több mint 1000 dollárral olcsóbban lehet eljuttatni egy 40 lábas konténert Sanghajból. A World Container Index adatai szerint a konténeres tengeri fuvarozási díjak már régóta csökkenést mutatnak: július 21-én egy 40 láb hosszú konténer 6820 dollár volt, ami 2,6%-kal kevesebb, mint az előző héten, és immár 24%-kal olcsóbb, mint egy ével korábban. Ha azonban a járvány előtti időszak 3554 dolláros átlagárával hasonlítjuk össze, ez még mindig nagyon magasnak mondható. – olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács oldalán.
Spanyolország kikötői lassan megtelnek
A spanyol kikötőkben viszont árcsökkenés és a forgalom átmeneti növekedése tapasztalható, a nagyobb árumennyiség azonban érdekes következményekkel jár. A legnagyobb kikötőben, például a jelenleg 85%-os kihasználtsággal működő, óránként 50 kamiont ellátó Valenciában a telítettséghez közelednek a kikötői raktárak kapacitásai. A beérkező nagy árutömeg, és a csökkenő európai kereslet miatt ugyanis csak azokat az árukat szállítják el, amelyekre a szárazföldi raktárakban, logisztikai központokban szükség van, a többi konténer a kikötőkben marad. Spanyolország a valenciai kikötő a becslések szerint az évé végére eléri a 9 millió TEU (twenty-foot equivalent unit, azaz 20 láb hosszúságú konténernek megfelelő egyenérték) áruforgalmat, ami 2021-ben még csak 5,6 millió TEU volt. A spanyol kikötők sorában Algeciras (4,8 millió TEU) és Barcelona (3,5 millió TEU) áll a képzeletbeli dobogó második és harmadik fokán.
Fruitweb
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >