Nem azt eszik a magyarok, amit szeretnek, hanem amire pénzük van
A magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg, amit szeretnének, hanem azt, amire pénzük van – hangzott el az Erste Bank elemzői háttérbeszélgetésén. Ennek következtében a minőségi élelmiszer-fogyasztásban több évet veszítettek a magyar fogyasztók. Az InfoRádió Fórián Zoltánt, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértőjét kérdezte a témában.
Fórián Zoltán szerint a magas árak a kereslet csökkenését eredményezik, ami a magyarországi élelmiszerpiacon is érezhető. Egy időben úgy tűnt, hogy kedvező fordulatot vett az élelmiszer-kereslet, azonban most a fogyasztók inkább az olcsóbb termékeket preferálják. A kedvezmények iránti igény erőteljesen megnőtt, és az élelmiszer-piaci akciók igazi divatjának lehetünk tanúi.
A szakértő szerint a tudatosság, ami korábban a minőséget részesítette előnyben az ár helyett, most háttérbe szorult, és újra az olcsóbb termékek iránti vadászat vált az emberek „nemzeti sportjává”. Azonban a visszatérés a jobb minőségű, prémium termékek irányába hosszú távú folyamat, amely éveket vehet igénybe.
„Ezek hatása olyan, mintha képletesen a feje tetejére állítanánk az élelmiszer-piramist, amiből potyogni kezdenek a magas hozzáadott értékű termékek”
– mondta a szakértő.
Fórián Zoltán szerint a lakosság jövedelemnövekedésével először más területeken kezdik el érezni a változást, például nagyberuházásokban, és csak később fordítanak többet és jobb minőségű élelmiszerekre. Ezért bár az évek során a magyar fogyasztók sokat veszítettek, van remény a jobb irányba való elmozdulásra.
Az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője szerint azonban még mindig jelen van a tudatosság, és akik megtehetik, azok az egészséges életmódot támogató élelmiszereket választják. Ugyanakkor van egy olyan szegmens is, amely kényszerből tudatos, és táplálkozási zavarokkal küzdő embereket foglal magában, akik nem tudnak alább adni az egészséges élelmiszerek beszerzése terén.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Globális élelmiszer-drágulást hozhat a pálmaolaj-krízis
A világ legnagyobb pálmaolaj-exportőrei, Indonézia és Malajzia a következő években…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >