Nem azt eszik a magyarok, amit szeretnek, hanem amire pénzük van
A magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg, amit szeretnének, hanem azt, amire pénzük van – hangzott el az Erste Bank elemzői háttérbeszélgetésén. Ennek következtében a minőségi élelmiszer-fogyasztásban több évet veszítettek a magyar fogyasztók. Az InfoRádió Fórián Zoltánt, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértőjét kérdezte a témában.
Fórián Zoltán szerint a magas árak a kereslet csökkenését eredményezik, ami a magyarországi élelmiszerpiacon is érezhető. Egy időben úgy tűnt, hogy kedvező fordulatot vett az élelmiszer-kereslet, azonban most a fogyasztók inkább az olcsóbb termékeket preferálják. A kedvezmények iránti igény erőteljesen megnőtt, és az élelmiszer-piaci akciók igazi divatjának lehetünk tanúi.
A szakértő szerint a tudatosság, ami korábban a minőséget részesítette előnyben az ár helyett, most háttérbe szorult, és újra az olcsóbb termékek iránti vadászat vált az emberek „nemzeti sportjává”. Azonban a visszatérés a jobb minőségű, prémium termékek irányába hosszú távú folyamat, amely éveket vehet igénybe.
„Ezek hatása olyan, mintha képletesen a feje tetejére állítanánk az élelmiszer-piramist, amiből potyogni kezdenek a magas hozzáadott értékű termékek”
– mondta a szakértő.
Fórián Zoltán szerint a lakosság jövedelemnövekedésével először más területeken kezdik el érezni a változást, például nagyberuházásokban, és csak később fordítanak többet és jobb minőségű élelmiszerekre. Ezért bár az évek során a magyar fogyasztók sokat veszítettek, van remény a jobb irányba való elmozdulásra.
Az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője szerint azonban még mindig jelen van a tudatosság, és akik megtehetik, azok az egészséges életmódot támogató élelmiszereket választják. Ugyanakkor van egy olyan szegmens is, amely kényszerből tudatos, és táplálkozási zavarokkal küzdő embereket foglal magában, akik nem tudnak alább adni az egészséges élelmiszerek beszerzése terén.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >