Nem azt eszik a magyarok, amit szeretnek, hanem amire pénzük van
A magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg, amit szeretnének, hanem azt, amire pénzük van – hangzott el az Erste Bank elemzői háttérbeszélgetésén. Ennek következtében a minőségi élelmiszer-fogyasztásban több évet veszítettek a magyar fogyasztók. Az InfoRádió Fórián Zoltánt, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértőjét kérdezte a témában.
Fórián Zoltán szerint a magas árak a kereslet csökkenését eredményezik, ami a magyarországi élelmiszerpiacon is érezhető. Egy időben úgy tűnt, hogy kedvező fordulatot vett az élelmiszer-kereslet, azonban most a fogyasztók inkább az olcsóbb termékeket preferálják. A kedvezmények iránti igény erőteljesen megnőtt, és az élelmiszer-piaci akciók igazi divatjának lehetünk tanúi.
A szakértő szerint a tudatosság, ami korábban a minőséget részesítette előnyben az ár helyett, most háttérbe szorult, és újra az olcsóbb termékek iránti vadászat vált az emberek „nemzeti sportjává”. Azonban a visszatérés a jobb minőségű, prémium termékek irányába hosszú távú folyamat, amely éveket vehet igénybe.
„Ezek hatása olyan, mintha képletesen a feje tetejére állítanánk az élelmiszer-piramist, amiből potyogni kezdenek a magas hozzáadott értékű termékek”
– mondta a szakértő.
Fórián Zoltán szerint a lakosság jövedelemnövekedésével először más területeken kezdik el érezni a változást, például nagyberuházásokban, és csak később fordítanak többet és jobb minőségű élelmiszerekre. Ezért bár az évek során a magyar fogyasztók sokat veszítettek, van remény a jobb irányba való elmozdulásra.
Az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője szerint azonban még mindig jelen van a tudatosság, és akik megtehetik, azok az egészséges életmódot támogató élelmiszereket választják. Ugyanakkor van egy olyan szegmens is, amely kényszerből tudatos, és táplálkozási zavarokkal küzdő embereket foglal magában, akik nem tudnak alább adni az egészséges élelmiszerek beszerzése terén.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >