Nem az FMCG-től nőtt nagyot a júniusi kiskereskedelem
A KSH adatai szerint 2022. júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,1, naptárhatástól megtisztítva 4,5%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene azonban 0,3%-kal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 1,1%-kal csökkent, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,5%-kal emelkedett.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 2,5%-kal nagyobb volt. A kiskereskedelmi forgalomból 8,3%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 5,9%-kal emelkedett. Az összesített növekedés motorjai az üzemanyagtöltő állomások voltak, forgalmuk volumene 23,6%-kal haladta meg az előző év júniusát.
2022. márciusban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1429 milliárd forintot ért el. 2022. január–júniusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 10,3%-kal emelkedett az előző év azonos időszakával összevetve. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,2, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 12,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 30%-kal nőtt az értékesítés volumene.
//
A fenti cikk a Trade magazin 2022.08-09. 156. oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >