Nem az FMCG-től nőtt nagyot a júniusi kiskereskedelem
A KSH adatai szerint 2022. júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 4,1, naptárhatástól megtisztítva 4,5%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene azonban 0,3%-kal mérséklődött. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 1,1%-kal csökkent, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,5%-kal emelkedett.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 2,5%-kal nagyobb volt. A kiskereskedelmi forgalomból 8,3%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 5,9%-kal emelkedett. Az összesített növekedés motorjai az üzemanyagtöltő állomások voltak, forgalmuk volumene 23,6%-kal haladta meg az előző év júniusát.
2022. márciusban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1429 milliárd forintot ért el. 2022. január–júniusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 10,3%-kal emelkedett az előző év azonos időszakával összevetve. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,2, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 12,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 30%-kal nőtt az értékesítés volumene.
//
A fenti cikk a Trade magazin 2022.08-09. 156. oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >Csökkent a vágósertés termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 5,9 százalékkal 2,9 ezer…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >