Nem akar újabb áremeléseket a Walmart
A Walmart jelezte a nagy CPG-gyártóknak, hogy nem kívánja tovább emelni árait, és inkább saját márkás termékeit kínálja a vásárlóknak a beszállítók márkás termékeinek olcsóbb alternatívájaként.
A világ legnagyobb kiskereskedőjét minden áremelkedés negatívan érint, hiszen az vásárlóit arra készteti, hogy „100 forintos boltokban”, vagy a Costcóhoz hasonlatos raktárláncoknál keressenek kedvező ajánlatokat.
Az „alacsony ár minden nap” politikájáról ismert Walmart tavaly megemelte többek között a tej, a fagyasztott ételek és a mosószer árát, mivel beszállítói a vegyi áruktól kezdve a búzán át az üzemanyagig mindenhol a drágulással küzdenek.
Most azonban, hogy a kartondobozok ára 40-50%-kal, a szállítási költségek 25-30%-kal, a nyersanyagok költsége pedig jelentősen csökkent, „a Walmarthoz hasonló kiskereskedők már nem hajlandók újabb áremeléseket elfogadni a gyártóktól – véli Burt Flickinger, a Strategic Resource Group kiskereskedelmi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.
Hasonlóképpen vélekedik Rod Little, a Schick borotvákat gyártó Edgewell Personal Care (melynek egyik legnagyobb vásárlója a Walmart) vezérigazgatója is, aki a Reutersnek elmondta, hogy „nagyon nehéz lesz” újabb áremeléseket átvinni a kiskereskedőkön. Ő egy interjúban úgy fogalmazott: „…mivel a fogyasztók most nagy nyomás alatt vannak, igaz ez a Walmartra is, ez pedig olyan dinamikát hoz létre, ahol valószínűleg nem lesz helye újabb árszabásnak.”
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >Saját vegán napvédő krémcsaládot dobott piacra Naomi Osaka
Látva, hogy a napvédelemmel kapcsolatos kutatások és diskurzusok középpontjába csak…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >Az ipari termelés 4,2 százalékkal mérséklődött novemberben
2024 novemberében az ipari termelés volumene 4,2, munkanaphatástól megtisztítva 2,9…
Tovább olvasom >