Nem akar újabb áremeléseket a Walmart
A Walmart jelezte a nagy CPG-gyártóknak, hogy nem kívánja tovább emelni árait, és inkább saját márkás termékeit kínálja a vásárlóknak a beszállítók márkás termékeinek olcsóbb alternatívájaként.
A világ legnagyobb kiskereskedőjét minden áremelkedés negatívan érint, hiszen az vásárlóit arra készteti, hogy „100 forintos boltokban”, vagy a Costcóhoz hasonlatos raktárláncoknál keressenek kedvező ajánlatokat.
Az „alacsony ár minden nap” politikájáról ismert Walmart tavaly megemelte többek között a tej, a fagyasztott ételek és a mosószer árát, mivel beszállítói a vegyi áruktól kezdve a búzán át az üzemanyagig mindenhol a drágulással küzdenek.
Most azonban, hogy a kartondobozok ára 40-50%-kal, a szállítási költségek 25-30%-kal, a nyersanyagok költsége pedig jelentősen csökkent, „a Walmarthoz hasonló kiskereskedők már nem hajlandók újabb áremeléseket elfogadni a gyártóktól – véli Burt Flickinger, a Strategic Resource Group kiskereskedelmi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.
Hasonlóképpen vélekedik Rod Little, a Schick borotvákat gyártó Edgewell Personal Care (melynek egyik legnagyobb vásárlója a Walmart) vezérigazgatója is, aki a Reutersnek elmondta, hogy „nagyon nehéz lesz” újabb áremeléseket átvinni a kiskereskedőkön. Ő egy interjúban úgy fogalmazott: „…mivel a fogyasztók most nagy nyomás alatt vannak, igaz ez a Walmartra is, ez pedig olyan dinamikát hoz létre, ahol valószínűleg nem lesz helye újabb árszabásnak.”
Kapcsolódó cikkeink
A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával monitorozza a friss terményeket a Walmart
A mesterséges intelligencia alkalmazásával fejleszti tovább frissáru-ellátási láncának felügyeletét a…
Tovább olvasom >Hat milliárd dollárból bővíti hálózatát Mexikóban a Walmart
Üzlethálózatának jelentős bővítését tervezi a Walmart Mexikóban, amire több mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >