Nem akar újabb áremeléseket a Walmart

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 02. 16. 09:53

A Walmart jelezte a nagy CPG-gyártóknak, hogy nem kívánja tovább emelni árait, és inkább saját márkás termékeit kínálja a vásárlóknak a beszállítók márkás termékeinek olcsóbb alternatívájaként.

A világ legnagyobb kiskereskedőjét minden áremelkedés negatívan érint, hiszen az vásárlóit arra készteti, hogy „100 forintos boltokban”, vagy a Costcóhoz hasonlatos raktárláncoknál keressenek kedvező ajánlatokat.

Az „alacsony ár minden nap” politikájáról ismert Walmart tavaly megemelte többek között a tej, a fagyasztott ételek és a mosószer árát, mivel beszállítói a vegyi áruktól kezdve a búzán át az üzemanyagig mindenhol a drágulással küzdenek.

Most azonban, hogy a kartondobozok ára 40-50%-kal, a szállítási költségek 25-30%-kal, a nyersanyagok költsége pedig jelentősen csökkent, „a Walmarthoz hasonló kiskereskedők már nem hajlandók újabb áremeléseket elfogadni a gyártóktól – véli Burt Flickinger, a Strategic Resource Group kiskereskedelmi tanácsadó cég ügyvezető igazgatója.

Hasonlóképpen vélekedik Rod Little, a Schick borotvákat gyártó Edgewell Personal Care (melynek egyik legnagyobb vásárlója a Walmart) vezérigazgatója is, aki a Reutersnek elmondta, hogy „nagyon nehéz lesz” újabb áremeléseket átvinni a kiskereskedőkön. Ő egy interjúban úgy fogalmazott: „…mivel a fogyasztók most nagy nyomás alatt vannak, igaz ez a Walmartra is, ez pedig olyan dinamikát hoz létre, ahol valószínűleg nem lesz helye újabb árszabásnak.”

ESM

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink