Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával
A csomagolóiparban egyre több gyártó kizárólag a nagy volumenű megrendelésekre fókuszál, miközben a kisebb ügyfelek háttérbe szorulnak. A Dunapack Packaging ezzel szemben már több mint száz éve azon az elven működik, hogy minden partner számít. Szőnyi Zoltán értékesítési igazgató szerint az üzemméret nem lehet akadálya annak, hogy bárki hozzáférjen a legmodernebb gyártástechnológiához, amit három éve átadott dunavarsányi üzemük biztosít.
A cikk a Trade magazin 2025/8-9. számában jelenik meg

Szőnyi Zoltán
– Mennyire jellemző a csomagolóiparra, hogy egyes piaci szereplők szűkítik termékkínálatukat, és a méretgazdaságosság jegyében a nagy ügyfelek nagy megrendeléseire helyezik a hangsúlyt?
– Egyre többször halljuk, hogy ez történik. A portfólió racionalizálása első pillantásra talán ésszerű döntésnek tűnik egy gyártó cég részéről, de óhatatlanul azzal jár, hogy kevésbé lesznek képesek rugalmasan reagálni a kis és közepes méretű ügyfelek igényeire. És hogy mivel jár ez a kisvállalkozások az életében? Bizonytalansággal, hosszabb szállítási időkkel és nehézkes kapcsolattartással.
– Önök is ezt a stratégiát követik?
– Mi más irányba haladunk. A Dunapack Packaging-nél azt valljuk, hogy minden ügyfél fontos – a kisebb helyi termelőktől a legnagyobb nemzetközi márkáig. Ez a gondolkodásmód nem új keletű: csepeli gyárunk 2023-ban ünnepelte fennállásának századik évfordulóját, vagyis számunkra évszázados tapasztalat, hogy a hosszú távú partnerség és a személyes kapcsolatok értéket teremtenek. Ahogy mondani szoktam: minden fa egyetlen hajtásként indul. Ez igaz az ügyfélkapcsolatokra is – nem az számít, mekkora az első rendelés, hanem hogy van-e benne növekedési potenciál, kölcsönös bizalom és közös gondolkodás. Sok, ma már meghatározó partnerünk úgy kezdte, hogy kis volumenben, akár csak néhány dobozzal indult – ma pedig esetleg már piacvezető.
– Ahogy a Dunapack is a csomagolóanyagok piacán. Ez milyen felelősséggel jár?
– Piacvezetőként úgy gondoljuk, nemcsak kapacitással vagy technológiával tartozunk az ügyfeleinknek – hanem azzal a felelősséggel is, hogy senkit nem hagyunk cserben. Hogy visszatérjek előző hasonlatomhoz: nem nyessük le a kis ágakat, hanem jó gazdaként gondozzuk őket, bízva benne, hogy egyszer szép nagy fa lesz belőle. Segít talán az is, hogy bár piacvezetők vagyunk, anyacégünk, a Prinzhorn Csoport a mai napig családi vállalkozás, így nemcsak a nagyvállalatok nyelvén beszélünk, hanem a kisebb cégekkel is könnyen szót értünk.
– Milyen technológiával tudják ezt a szemléletet alátámasztani?
– A dunavarsányi üzemünket azzal a céllal nyitottuk meg 2022-ben, hogy hosszú távon is stabil és fenntartható megoldást kínáljunk a csomagolási megoldások piacán. Az ott alkalmazott, világszinten is fejlett technológia lehetővé teszi, hogy gyorsan, hatékonyan és fenntartható módon termeljünk. A gyárban teljesen automatizált az anyagmozgatás, korszerű nyomdagépek és alacsony energiaigényű rendszerek működnek, amelyekkel jelentősen csökkenteni tudjuk a környezeti terhelést.
– Mit üzen azoknak a cégeknek, akik most új partner után néznek?
– Aki a Dunapack Packaging-et választja, nemcsak csomagolóanyagot rendel – hanem egy megbízható, elérhető és partneri szemléletű csapatot kap maga mellé. Mi valódi kapcsolatokat építünk, nem csak megrendeléseket teljesítünk. Hisszük, hogy az üzlet alapja a kölcsönös bizalom, az odafigyelés és a hosszú távú gondolkodás – legyen szó hazai családi vállalkozásról vagy nemzetközi márkáról. Hosszú távra tervezünk – minden ügyfelünkkel.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >Színt vált a csomagolás, ha romlik az étel – új találmány forradalmasíthatja az élelmiszer-pazarlás elleni harcot
Három spanyol fiatal, Pilar Granado, Pablo Sosa Domínguez és Luis…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >