Nejlon bevásárlótáskákat vezet ki a Lidl
Még idén kivezeti a kisebb, nejlonból készült bevásárlótáskáját a Lidl a brit üzleteiből – közli az áruházlánc bejelentését az Origo. A német vállalat célja, hogy csökkenjen a működéséből adódó környezeti terhelés, ezt szolgálja a mostani döntés.
Az év végétől csak nagyobb méretű, többször használatos bevásárlótáskákat találhatnak csak az angol áruházakban a vásárlók, miután a Lidlnél úgy döntöttek, idén év végig kivezetik boltjaikból a kisebb, eldobható műanyag szatyrokat – írja az Independent nyomán az origo.
A vállalatnál azt közölték, a lépés egy azok sorában, amelyek eredményeként a Lidl 2025-re elérheti, hogy a saját márkás termékeik csomagolása, valamint a vásárlók számára biztosított táskák együttesen, felerészben újrahasznosított anyagokból készüljenek. A cégnél azt is elmondták, 2022-re a jelenlegi szinthez képest, 20 százalékkal szeretnék megvágni a műanyagok használatát a csomagolásnál.
A mostani bejelentés értelmében a Lidl idéntől, éves szinten 134 tonna műanyagtól szabadul meg azáltal, hogy kivezeti a brit üzleteiből a kisméretű műanyag zacskókat.
Ez a mennyiség 67 millió darab kisméretű zacskót jelent. Ez év végétől csak a nagyobb, többször használatos táskákkal találkozhatnak majd a vásárlók a boltokban.
Christian Härtnagel, a Lidl egyesült királyságbeli működéséért felelős ügyvezetője a bejelentés kapcsán elmondta, úgy gondolják, az egész kiskereskedelmi szektornak lépéseket kell tennie a műanyag használatának visszaszorításáért és az újrahasznosítás arányának növeléséért.
Az elmúlt hónapokban több kiskereskedelmi lánc tett hasonló bejelentést ahhoz, amit most a Lidl, illetve hozta nyilvánosságra saját fenntarthatósági és környezetvédelmi céljait. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >