Nejlon bevásárlótáskákat vezet ki a Lidl
Még idén kivezeti a kisebb, nejlonból készült bevásárlótáskáját a Lidl a brit üzleteiből – közli az áruházlánc bejelentését az Origo. A német vállalat célja, hogy csökkenjen a működéséből adódó környezeti terhelés, ezt szolgálja a mostani döntés.
Az év végétől csak nagyobb méretű, többször használatos bevásárlótáskákat találhatnak csak az angol áruházakban a vásárlók, miután a Lidlnél úgy döntöttek, idén év végig kivezetik boltjaikból a kisebb, eldobható műanyag szatyrokat – írja az Independent nyomán az origo.
A vállalatnál azt közölték, a lépés egy azok sorában, amelyek eredményeként a Lidl 2025-re elérheti, hogy a saját márkás termékeik csomagolása, valamint a vásárlók számára biztosított táskák együttesen, felerészben újrahasznosított anyagokból készüljenek. A cégnél azt is elmondták, 2022-re a jelenlegi szinthez képest, 20 százalékkal szeretnék megvágni a műanyagok használatát a csomagolásnál.
A mostani bejelentés értelmében a Lidl idéntől, éves szinten 134 tonna műanyagtól szabadul meg azáltal, hogy kivezeti a brit üzleteiből a kisméretű műanyag zacskókat.
Ez a mennyiség 67 millió darab kisméretű zacskót jelent. Ez év végétől csak a nagyobb, többször használatos táskákkal találkozhatnak majd a vásárlók a boltokban.
Christian Härtnagel, a Lidl egyesült királyságbeli működéséért felelős ügyvezetője a bejelentés kapcsán elmondta, úgy gondolják, az egész kiskereskedelmi szektornak lépéseket kell tennie a műanyag használatának visszaszorításáért és az újrahasznosítás arányának növeléséért.
Az elmúlt hónapokban több kiskereskedelmi lánc tett hasonló bejelentést ahhoz, amit most a Lidl, illetve hozta nyilvánosságra saját fenntarthatósági és környezetvédelmi céljait. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >