Nejlon bevásárlótáskákat vezet ki a Lidl
Még idén kivezeti a kisebb, nejlonból készült bevásárlótáskáját a Lidl a brit üzleteiből – közli az áruházlánc bejelentését az Origo. A német vállalat célja, hogy csökkenjen a működéséből adódó környezeti terhelés, ezt szolgálja a mostani döntés.
Az év végétől csak nagyobb méretű, többször használatos bevásárlótáskákat találhatnak csak az angol áruházakban a vásárlók, miután a Lidlnél úgy döntöttek, idén év végig kivezetik boltjaikból a kisebb, eldobható műanyag szatyrokat – írja az Independent nyomán az origo.
A vállalatnál azt közölték, a lépés egy azok sorában, amelyek eredményeként a Lidl 2025-re elérheti, hogy a saját márkás termékeik csomagolása, valamint a vásárlók számára biztosított táskák együttesen, felerészben újrahasznosított anyagokból készüljenek. A cégnél azt is elmondták, 2022-re a jelenlegi szinthez képest, 20 százalékkal szeretnék megvágni a műanyagok használatát a csomagolásnál.
A mostani bejelentés értelmében a Lidl idéntől, éves szinten 134 tonna műanyagtól szabadul meg azáltal, hogy kivezeti a brit üzleteiből a kisméretű műanyag zacskókat.
Ez a mennyiség 67 millió darab kisméretű zacskót jelent. Ez év végétől csak a nagyobb, többször használatos táskákkal találkozhatnak majd a vásárlók a boltokban.
Christian Härtnagel, a Lidl egyesült királyságbeli működéséért felelős ügyvezetője a bejelentés kapcsán elmondta, úgy gondolják, az egész kiskereskedelmi szektornak lépéseket kell tennie a műanyag használatának visszaszorításáért és az újrahasznosítás arányának növeléséért.
Az elmúlt hónapokban több kiskereskedelmi lánc tett hasonló bejelentést ahhoz, amit most a Lidl, illetve hozta nyilvánosságra saját fenntarthatósági és környezetvédelmi céljait. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >