A nemrég bevezetett visszaváltási rendszerrel kapcsolatban több kritikát is megfogalmaztak az üzletek és a fogyasztók.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) három fő problémát emelt ki: az informatikai rendszerek nem megfelelő működését, logisztikai fennakadásokat és az eszközellátás hiányosságait. Az új rendszerért felelős MOHU elismeri, hogy a bevezetés egy tanulási folyamat, de folyamatosan bővítik kapacitásaikat, hogy megfeleljenek az igényeknek.
A MOHU célja, hogy minden ezer főnél népesebb településen elérhető legyen egy RePont, és már megduplázták logisztikai kapacitásukat az indulás óta. A visszaváltási rendszer most napi 7 millió palack feldolgozására képes, és a jövőben még több bolt csatlakozhat. Az automaták működése és sebessége kapcsán a MOHU hangsúlyozza, hogy az italcsomagolások egyesével történő bedobása nemzetközi szabvány, és szükséges az automaták megfelelő működéséhez.
A logisztikai problémákkal kapcsolatban is javulást ígérnek: a hulladékszállítást folyamatosan növelik, hogy a kiskereskedők gyorsabban megszabadulhassanak a visszagyűjtött palackoktól. A vállalat a jövőben további fejlesztéseket tervez, hogy a rendszer hatékonyabbá és zökkenőmentesebbé váljon.