Nehezen überelhető szállodai marketing
Megint egy olyan marketingötlet, amire azt mondjuk: kár, hogy nem mi találtuk ki: szállodai pr-ről van szó (bár a profi reklámosok talán inkább az úgynevezett product placement kategóriába sorolnák) – nehéz kreatívabbat elképzelni a kategóriában.
Kár, hogy csak most, koronavírus idején akadtunk rá a netem, de legalább van rá idő, meg talán most néhány jobban rászoruló írástudó is.
Vannak olyan híres hotelek, amelyek történelmet írtak azzal, hogy valamely fontos világirodalmi mű helyszínét adják. A regények, krimik szövevényes cselekményei a szálloda lobbijában, szobáiban zajlanak, és ez ismertté teszi a hotelek nevét is a fél világ számára. Egy német vállalkozó megbízásra ír ilyen műveket a megrendelő hotelek részére. A szállodák aztán büszkén mutathatják és árusíthatják a könyvet, amely helyiségeikben játszódik. De nem csak a szobák, termek és közösségi helyiségek ismerhetőek fel a műben: a szerző belefoglalja a szálloda dolgozóit is, sőt még akár az étlapon található fogásokat is. A könyvek így rendkívül szórakoztató reklámanyaggá is válnak, amelyben a vendégek örömmel találják meg az ismerős helyszíneket és a személyzetet. Egy jó könyv olvasói potenciális vendégek, akiknek így keltik fel érdeklődését a hotel iránt.
Arra persze nincsen garancia, hogy a bértollnok világirodalmi értékű, bestsellerré és kötelező iskolai olvasmánnyá váló könyvvel rukkol elő.
Mi meg lassan azon sem csodálkoznánk, ha valaki a Fekete Erdőben meg akarná építeni a Schwarzwaldkliniket…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >15 perc hírnév Kínában – A nap videója
15 percre mindenki híres lehet! – van-e, aki nem ismeri…
Tovább olvasom >