Nehéz menet lehet a Unilever növényi alapú hús üzletágának eladása

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 03. 09:57

Nehézségekbe ütközhet a Unilever növényihús-üzletágának értékesítése, mivel a fogyasztói kereslet csökkenése miatt egyre kevesebb a potenciális vevő – állítják iparági szakértők.

A cég a Beyond Meat és az Impossible Foods sikereit szerette volna megismételni, és bár termékei népszerűnek bizonyultak az egészségesebb húshelyettesítőket és környezetbarátabb élelmiszereket kereső fogyasztók körében, a friss élelmiszerek iránti növekvő kereslet háttérbe szorította a feldolgozott alternatívákat – írja az ESM.

Ez az általános trend érintette az Unilever The Vegetarian Butcher márkáját is, minek okán felmerült annak eladása. A brandet az Unilever 2018-ban vásárolta meg, és olyan partnerekkel kötött megállapodásokat, mint a Burger King és a Subway. Ennek ellenére a márka évente csupán 50 millió eurós forgalmat generál, és veszteségesen működik.

Bár az Unilever nem kommentálta a vállalat jövőjét vagy az esetleges eladást, az iparági elemzők szerint a növényihús-üzletág iránt leginkább olyan hagyományos húsipari szereplők érdeklődhetnek, akik diverzifikálni kívánják kínálatukat.

Kapcsolódó cikkeink