Nehéz időszak jöhet a turizmusban
A turizmusban érdekelt nagyvállalatok egyre gyengébb előrejelzésekkel keserítik el a részvényeseiket, mivel az utazási láz Amerikában a pandémia előtti szintet tetőzte, és innen már csak szűk ösvény vezet felfelé. A Booking Holdings, az egyik vezető internetes utazásszervező vállalat, legutóbbi közzétett adatai alapján az utazási iparágban a fellendülés lelassult, és a részvényárfolyamuk meredeken esett, 12 milliárd dollárral csökkentve a vállalat piaci értékét egyetlen kereskedési napon.
A Booking.com friss jelentése szerint a felületein véglegesített foglalások összesített értéke 24 százalékkal növekedett az előző évhez képest, elérve a 150,6 milliárd dollárt. A vállalat bevételének növekedése szintén kedvező volt, 25 százalékkal emelkedve 21,4 milliárd dollárra. A nettó adózott nyereség is növekedett, 40 százalékkal 4,3 milliárd dollárra.
Azonban a befektetők csalódottak voltak a Booking Holdings előrejelzéseiben az év első negyedévére, melyek mindössze 5-7 százalékos összesített foglalási volumen-növekedést mutattak, ami jelentősen elmarad az előző évitől. A vállalat az ázsiai utazások fellendülésének köszönhette korábbi sikereit, de a Hamász-izraeli háború negatív hatással volt rájuk.
A Hilton és a Marriott hotelláncok is csalódást okoztak gyengébb előrejelzéseikkel, jelezve a turizmus fellendülésének lelassulását. A Marriott csak 3-5 százalékos növekedést vár az egy kiadható szobára eső éves bevételnél, szemben a tavalyi 15 százalékkal. A Hiltonnál a 2023-as 12,6 százalékos bővülést csak 2-4 százalék közötti növekedés váltja fel – írja a vg.hu.
Az adatok azt mutatják, hogy az utazási költségek növekedése 3,5 százalék lesz az Egyesült Államokban az idén, de az egy főre eső utazások száma 4,9-re nő, ami 2 százalékponttal magasabb a pandémia előtti évhez képest. A repülőjegyek átlagosan 1,8 százalékkal drágultak éves szinten, de még mindig 2,2 százalékkal olcsóbbak, mint 2019-ben, ami pozitív hír a potenciális utazóknak.
A Booking Holdings jelentése és az iparági trendek egyaránt arra utalnak, hogy véget értek a pandémiát követő aranyévek, és a turizmusnak új kihívásokkal kell szembenéznie a lassuló utazási láz és a gazdasági bizonytalanság miatt. Az év további részében az iparág szereplőinek alkalmazkodniuk kell a változó körülményekhez és stratégiáikat újraértékelniük a stabil növekedés érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >