Nehéz időkben új terméket bevezetni
Ha válság idején tervezi egy vállalat, hogy új terméket vezet be a piacra, akkor ugyanazok az elvek vezérlik, mint normál körülmények között. Annyi a különbség, hogy nehéz időkben érdemes néhány szempontot alaposan átgondolniuk az illetékes vezetőknek. Ez az egyik legfontosabb tanulság a Nielsen egyik felméréséből, amit az innovációk piaci sikeréről végzett a Nielsen az USA-ban.
Új terméket bevezetni a piacra mindig bonyolult dolog. A recesszió azonban a cégek döntéshozóit néhány olyan kihívás elé állítja, amely megnövelheti egy innováció kockázatát.
Például lényeges szempont egy-egy projektnél, hogy amikor a gazdaság pang vagy csökken, akkor ajánlatos változtatni a marketingaktivitásokon.
A kutatás eredményeit elemző tanulmány megállapítja:
„Napjainkban a befektetéseket az innovációkba célszerű a válságmentes időkhöz képest alaposabban előkészíteni. Ilyenkor a prioritások is eltérhetnek a szokásostól. A minél biztosabb siker érdekében a vállalatok érintett vezetőit erősen kísérti, hogy sokat költsenek az innovációra, mert biztosra akarnak menni”.
A Nielsen tapasztalatai szerint a vállalatok döntéshozói a legésszerűbb stratégiát legjobban akkor tudják kiválasztani, ha világos képet nyernek az alapvető tényezőkről, és nem a kudarctól való
félelemmel, bizonytalanul kezelnék az új termék piaci bevezetését.
Egy másik globális kutatás keretében ötvennyolc országban, köztük Magyarországon tizennégy termékcsoporttal kapcsolatban megkérdeztük a fogyasztókat arról, hogy az elmúlt hat hónap során egy-egy kategóriából hány különböző új terméket vettek.
A válaszadók legnagyobb része, több mint kétharmada innovatív élelmiszert vagy italt vásárolt az újdonságok közül, a tavalyi harmadik negyedévben végzett felmérés szerint.
Tízből hat honfitársunk valamelyik új személyes higiéniai terméket próbálta ki. Utána következik a mosogatószer 55, háztartási tisztítószer 54, mosószer/öblítő, valamint fogkrém/fogkefe/szájvíz 51-51 százalékos említéssel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >