Nehéz időkben új terméket bevezetni
Ha válság idején tervezi egy vállalat, hogy új terméket vezet be a piacra, akkor ugyanazok az elvek vezérlik, mint normál körülmények között. Annyi a különbség, hogy nehéz időkben érdemes néhány szempontot alaposan átgondolniuk az illetékes vezetőknek. Ez az egyik legfontosabb tanulság a Nielsen egyik felméréséből, amit az innovációk piaci sikeréről végzett a Nielsen az USA-ban.
Új terméket bevezetni a piacra mindig bonyolult dolog. A recesszió azonban a cégek döntéshozóit néhány olyan kihívás elé állítja, amely megnövelheti egy innováció kockázatát.
Például lényeges szempont egy-egy projektnél, hogy amikor a gazdaság pang vagy csökken, akkor ajánlatos változtatni a marketingaktivitásokon.
A kutatás eredményeit elemző tanulmány megállapítja:
„Napjainkban a befektetéseket az innovációkba célszerű a válságmentes időkhöz képest alaposabban előkészíteni. Ilyenkor a prioritások is eltérhetnek a szokásostól. A minél biztosabb siker érdekében a vállalatok érintett vezetőit erősen kísérti, hogy sokat költsenek az innovációra, mert biztosra akarnak menni”.
A Nielsen tapasztalatai szerint a vállalatok döntéshozói a legésszerűbb stratégiát legjobban akkor tudják kiválasztani, ha világos képet nyernek az alapvető tényezőkről, és nem a kudarctól való
félelemmel, bizonytalanul kezelnék az új termék piaci bevezetését.
Egy másik globális kutatás keretében ötvennyolc országban, köztük Magyarországon tizennégy termékcsoporttal kapcsolatban megkérdeztük a fogyasztókat arról, hogy az elmúlt hat hónap során egy-egy kategóriából hány különböző új terméket vettek.
A válaszadók legnagyobb része, több mint kétharmada innovatív élelmiszert vagy italt vásárolt az újdonságok közül, a tavalyi harmadik negyedévben végzett felmérés szerint.
Tízből hat honfitársunk valamelyik új személyes higiéniai terméket próbálta ki. Utána következik a mosogatószer 55, háztartási tisztítószer 54, mosószer/öblítő, valamint fogkrém/fogkefe/szájvíz 51-51 százalékos említéssel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >