Nehéz évet tudhat maga mögött a baromfiágazat
2023-at nehéz évként értékelhetjük a magyar baromfiágazat számára, ahol több tényező is komoly kihívást jelentett a piaci szereplőknek. A baromfis cégek teljesítményéről az Agrárszektor számolt be részletesen.

Nehéz évet zárnak a baromfis cégek
Az energia- és takarmányárak csökkenése ellenére a madárinfluenza komoly veszteségeket okozott a termelőknek, míg az ukrán termékek nagy mennyiségű beáramlása további nyomást helyezett a piaci árakra. Ez a kombináció oda vezetett, hogy a hazai baromfitermelés teljesítménye az elvárások alatt maradt, és a termelési mennyiség nem érte el a 700 ezer tonnás küszöböt.
Az egyes cégek teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Taravis például növelni tudta az adózott eredményét 1,7 milliárd forintról 1,83 milliárd forintra, annak ellenére, hogy az üzemi tevékenység eredménye csökkent. Ezzel szemben a Master Good üzemi eredménye 15 milliárd forintról 10 milliárd forintra zuhant, és az adózott eredmény is jelentős, 3 milliárd forintos csökkenést szenvedett el, ami a kamatok növekedésével párosult.
A Gallicoop számára a 2023-as év különösen nehéznek bizonyult, de konkrét részletek még nem kerültek nyilvánosságra a cég eredményeiről. A jelentős kihívások mellett fontos kiemelni, hogy a pénzügyi eredmények terén voltak pozitív elmozdulások is, amelyek bizonyos cégeknél a magas kamatkörnyezet hatására jelentkeztek.
A magyar baromfiipar átélt kihívásai és a piaci szereplők eltérő teljesítménye jelzi, hogy az ágazatnak alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó külső körülményekhez, miközben igyekszik fenntartani a versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.
Kapcsolódó cikkeink
IFFA 2025: megmutatta erejét a hús- és fehérjeipar Frankfurtban
Több mint 1000 kiállító és 63117 szakmai látogató részvételével zajlott…
Tovább olvasom >Emelkedett a vágómarha termelői ára 2025 első 16 hetében
Az AKI PÁIR adatai szerint emelkedtek a vágómarha termelői árai…
Tovább olvasom >Csökkent a vágósertés termelői ára
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 5,9 százalékkal 2,9 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >