Nehéz évet tudhat maga mögött a baromfiágazat
2023-at nehéz évként értékelhetjük a magyar baromfiágazat számára, ahol több tényező is komoly kihívást jelentett a piaci szereplőknek. A baromfis cégek teljesítményéről az Agrárszektor számolt be részletesen.
Az energia- és takarmányárak csökkenése ellenére a madárinfluenza komoly veszteségeket okozott a termelőknek, míg az ukrán termékek nagy mennyiségű beáramlása további nyomást helyezett a piaci árakra. Ez a kombináció oda vezetett, hogy a hazai baromfitermelés teljesítménye az elvárások alatt maradt, és a termelési mennyiség nem érte el a 700 ezer tonnás küszöböt.
Az egyes cégek teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Taravis például növelni tudta az adózott eredményét 1,7 milliárd forintról 1,83 milliárd forintra, annak ellenére, hogy az üzemi tevékenység eredménye csökkent. Ezzel szemben a Master Good üzemi eredménye 15 milliárd forintról 10 milliárd forintra zuhant, és az adózott eredmény is jelentős, 3 milliárd forintos csökkenést szenvedett el, ami a kamatok növekedésével párosult.
A Gallicoop számára a 2023-as év különösen nehéznek bizonyult, de konkrét részletek még nem kerültek nyilvánosságra a cég eredményeiről. A jelentős kihívások mellett fontos kiemelni, hogy a pénzügyi eredmények terén voltak pozitív elmozdulások is, amelyek bizonyos cégeknél a magas kamatkörnyezet hatására jelentkeztek.
A magyar baromfiipar átélt kihívásai és a piaci szereplők eltérő teljesítménye jelzi, hogy az ágazatnak alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó külső körülményekhez, miközben igyekszik fenntartani a versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >A vágóüsző termelői ára emelkedett legnagyobb mértékben
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2024 január–augusztusában a szarvasmarha…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >