Nehéz évet tudhat maga mögött a baromfiágazat
2023-at nehéz évként értékelhetjük a magyar baromfiágazat számára, ahol több tényező is komoly kihívást jelentett a piaci szereplőknek. A baromfis cégek teljesítményéről az Agrárszektor számolt be részletesen.
Az energia- és takarmányárak csökkenése ellenére a madárinfluenza komoly veszteségeket okozott a termelőknek, míg az ukrán termékek nagy mennyiségű beáramlása további nyomást helyezett a piaci árakra. Ez a kombináció oda vezetett, hogy a hazai baromfitermelés teljesítménye az elvárások alatt maradt, és a termelési mennyiség nem érte el a 700 ezer tonnás küszöböt.
Az egyes cégek teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Taravis például növelni tudta az adózott eredményét 1,7 milliárd forintról 1,83 milliárd forintra, annak ellenére, hogy az üzemi tevékenység eredménye csökkent. Ezzel szemben a Master Good üzemi eredménye 15 milliárd forintról 10 milliárd forintra zuhant, és az adózott eredmény is jelentős, 3 milliárd forintos csökkenést szenvedett el, ami a kamatok növekedésével párosult.
A Gallicoop számára a 2023-as év különösen nehéznek bizonyult, de konkrét részletek még nem kerültek nyilvánosságra a cég eredményeiről. A jelentős kihívások mellett fontos kiemelni, hogy a pénzügyi eredmények terén voltak pozitív elmozdulások is, amelyek bizonyos cégeknél a magas kamatkörnyezet hatására jelentkeztek.
A magyar baromfiipar átélt kihívásai és a piaci szereplők eltérő teljesítménye jelzi, hogy az ágazatnak alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó külső körülményekhez, miközben igyekszik fenntartani a versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >Drágulhat a karácsonyi menü: mire számítsunk az ünnepi időszakban?
Ahogy közeledik az ünnepi időszak, sokan már tervezik a karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >