Nehéz évet tudhat maga mögött a baromfiágazat
2023-at nehéz évként értékelhetjük a magyar baromfiágazat számára, ahol több tényező is komoly kihívást jelentett a piaci szereplőknek. A baromfis cégek teljesítményéről az Agrárszektor számolt be részletesen.
Az energia- és takarmányárak csökkenése ellenére a madárinfluenza komoly veszteségeket okozott a termelőknek, míg az ukrán termékek nagy mennyiségű beáramlása további nyomást helyezett a piaci árakra. Ez a kombináció oda vezetett, hogy a hazai baromfitermelés teljesítménye az elvárások alatt maradt, és a termelési mennyiség nem érte el a 700 ezer tonnás küszöböt.
Az egyes cégek teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Taravis például növelni tudta az adózott eredményét 1,7 milliárd forintról 1,83 milliárd forintra, annak ellenére, hogy az üzemi tevékenység eredménye csökkent. Ezzel szemben a Master Good üzemi eredménye 15 milliárd forintról 10 milliárd forintra zuhant, és az adózott eredmény is jelentős, 3 milliárd forintos csökkenést szenvedett el, ami a kamatok növekedésével párosult.
A Gallicoop számára a 2023-as év különösen nehéznek bizonyult, de konkrét részletek még nem kerültek nyilvánosságra a cég eredményeiről. A jelentős kihívások mellett fontos kiemelni, hogy a pénzügyi eredmények terén voltak pozitív elmozdulások is, amelyek bizonyos cégeknél a magas kamatkörnyezet hatására jelentkeztek.
A magyar baromfiipar átélt kihívásai és a piaci szereplők eltérő teljesítménye jelzi, hogy az ágazatnak alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó külső körülményekhez, miközben igyekszik fenntartani a versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >Drágulhat a karácsonyi menü: mire számítsunk az ünnepi időszakban?
Ahogy közeledik az ünnepi időszak, sokan már tervezik a karácsonyi…
Tovább olvasom >Állatfeldolgozás 2024-ben: Növekvő sertés- és baromfivágások, csökkenő szarvasmarha- és juhfeldolgozás
2024 első három negyedévében vegyes eredményeket mutattak a magyar vágóhidakon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >