Nehéz évet tudhat maga mögött a baromfiágazat
2023-at nehéz évként értékelhetjük a magyar baromfiágazat számára, ahol több tényező is komoly kihívást jelentett a piaci szereplőknek. A baromfis cégek teljesítményéről az Agrárszektor számolt be részletesen.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/Kepernyofoto-2024-06-03-20.28.47-300x195.png)
Nehéz évet zárnak a baromfis cégek
Az energia- és takarmányárak csökkenése ellenére a madárinfluenza komoly veszteségeket okozott a termelőknek, míg az ukrán termékek nagy mennyiségű beáramlása további nyomást helyezett a piaci árakra. Ez a kombináció oda vezetett, hogy a hazai baromfitermelés teljesítménye az elvárások alatt maradt, és a termelési mennyiség nem érte el a 700 ezer tonnás küszöböt.
Az egyes cégek teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Taravis például növelni tudta az adózott eredményét 1,7 milliárd forintról 1,83 milliárd forintra, annak ellenére, hogy az üzemi tevékenység eredménye csökkent. Ezzel szemben a Master Good üzemi eredménye 15 milliárd forintról 10 milliárd forintra zuhant, és az adózott eredmény is jelentős, 3 milliárd forintos csökkenést szenvedett el, ami a kamatok növekedésével párosult.
A Gallicoop számára a 2023-as év különösen nehéznek bizonyult, de konkrét részletek még nem kerültek nyilvánosságra a cég eredményeiről. A jelentős kihívások mellett fontos kiemelni, hogy a pénzügyi eredmények terén voltak pozitív elmozdulások is, amelyek bizonyos cégeknél a magas kamatkörnyezet hatására jelentkeztek.
A magyar baromfiipar átélt kihívásai és a piaci szereplők eltérő teljesítménye jelzi, hogy az ágazatnak alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó külső körülményekhez, miközben igyekszik fenntartani a versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.
Kapcsolódó cikkeink
A csirkemell feldolgozói értékesítési ára 15 százalékkal csökkent
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 3 százalékkal 53 ezer…
Tovább olvasom >Az élő sertés kivitele 58 százalékkal nőtt
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 58 százalékkal nőtt (8,7…
Tovább olvasom >Egészen jól teljesítettek a magyar húsipari vállalatok
Az Agrárszektor összefoglalója szerint 2023-ban a magyar húsipari vállalatok eredményei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >