Negyvenötmillárdos ásványvízpiac az elmúlt 12 hónapban
A válság ellenére stabil volt a magyar ásványvízpiac az elmúlt egy évben. 2008 júniusa és 2009 májusa között 45 milliárd forint értékben 890 millió liter ásványvizet értékesítettek kiskereskedelmi forgalomban – közölte a Nielsen piackutató cég.
Egy liter ásványvíz mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 50 forint volt tavaly májusban csakúgy, mint 2009 ötödik hónapjában. Az ásványvíz zömét továbbra is másfél literes palackban adják el: mennyiségben 75, értékben 79 százalék jut erre a kiszerelésre.
A beszerzési helyek erősen koncentrálódnak. A mennyiségben mért forgalomból a hipermarketekre 34 százalék, míg a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres kategóriára 45 százalék jutott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >