Negyvenötmillárdos ásványvízpiac az elmúlt 12 hónapban
A válság ellenére stabil volt a magyar ásványvízpiac az elmúlt egy évben. 2008 júniusa és 2009 májusa között 45 milliárd forint értékben 890 millió liter ásványvizet értékesítettek kiskereskedelmi forgalomban – közölte a Nielsen piackutató cég.
Egy liter ásványvíz mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 50 forint volt tavaly májusban csakúgy, mint 2009 ötödik hónapjában. Az ásványvíz zömét továbbra is másfél literes palackban adják el: mennyiségben 75, értékben 79 százalék jut erre a kiszerelésre.
A beszerzési helyek erősen koncentrálódnak. A mennyiségben mért forgalomból a hipermarketekre 34 százalék, míg a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres kategóriára 45 százalék jutott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >