Negyven százalékkal nőtt a kínai cégek márkaértéke egy év alatt
Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette is.
A Brand Finance piackutató vállalat „Nation Brands 2019” kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.
Az összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az Egyesült Államokat, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína számára a rangsorban.
A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.
Kínát nagy lemaradással követi a rangsor harmadik helyén vállalatai 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével Németország.
A japán cégek 25,9 százalékkal növelték 2018-ról 2019-re márkaértéküket 4,5 ezer milliárd dollárra és ezzel a negyedik helyre léptek előre a rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával.
A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent.
Franciaország megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9 százalékos csökkenésével 3,1 ezer milliárd dollárra.
India a kilencedik helyről a hetedikre lépett előre 18,6 százalékos növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékkal 2,2 ezer milliárd dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7 százalékos növekedéssel 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8 százalékos növekedés kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza.
A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.
Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >