Negyven százalékkal bővült a Hell Energy exportja
Negyven százalékos exportnövekedést ért el 2010-ben a magyar HELL Energy, amely teljes gyártását tavasztól Magyarországra, Szikszón épülő új üzemébe helyezi át.
A népszerű energiaital Kazahsztánban is hatalmas sikert aratott, hiszen tavaly, már a forgalomba kerülés évében piacvezető pozíciót szerzett. Ez nagyban annak köszönhető, hogy a helyi disztribúciós láncokban, összesen 34 ezer értékesítési ponton juthatnak hozzá a vásárlók. A HELL Energy 2011-re több mint ötven százalékos növekedést tervez a külpiacokon.
2010-es kazahsztáni piacra lépésével második legnagyobb külpiacát teremtette meg Magyarország vezető energiaital-gyártója, a HELL Energy Magyarország Kft.. A miskolci székhelyű vállalkozás tavaly több mint 4 millió dobozt értékesített a 15 millió lakosú szovjet utódállamban, de több másik FÁK államban is sikerrel vetette meg a lábát: a partnerek kiválasztását és a beviteli engedélyek beszerzését követően 2011. elején Oroszországba, Belorussziába és Kirgíziába is elindulnak az első szállítmányok, Ukrajnában pedig már jelenleg is folyik az értékesítés.
„Tavalyi exporttevékenységünk legnagyobb eredménye egyértelműen a kazahsztáni piacvezető pozíció megszerzése volt, amely egybevág a magyar gazdaság azon irányú törekvéseivel, miszerint az Európai Unió helyett a felértékelődött FÁK államok irányába terjeszkednek a vállalkozások.” – mondta el Dunai András, a HELL Energy exportigazgatója.
„Magyarországon, Szikszón épülő üzemünknek köszönhetően – amely március végén kezdi meg a termelést – tavasztól még rugalmasabban tudjuk kiszolgálni külpiacainkat, amely további növekedést jelenthet majd exporteredményeinkben.”
A szakember hozzátette, az elért negyven százalékos növekedés óriási sikerként könyvelhető el a szűkülő fogyasztással jellemezhető, nehézségekkel küzdő, gazdasági fejlődésében lelassult Európai Unióban.
Tavalyi exportsikereinek köszönhetően a HELL Energy már 24 országban érhető el. A FÁK államokon kívül a vállalat célkeresztjében közép-kelet európai és nyugat-európai országok is megtalálhatóak: míg Görögországba és Spanyolországba a napokban indulnak az első szállítmányok, a szlovák, és – húsz millió eladott dobozzal – a román piac már négy éve igazolja a magyar energiaital térhódítását.
A HELL Energy 2011. évi exportcéljairól Dunai András annyit árult el, hogy bizakodóak a jövőt illetően, hiszen átgondolt exportstratégiájuk 2010-ben is igazolta számításaikat. Tervük, hogy újdonsült nemzetközi piacaikon már a belépést követő első évben a top három brand közé kerüljenek, a harmadik évre pedig megszerezzék a piacvezető pozíciót – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >