Négyszázalékos árbevétel-növekedés az idén a Co-op csoportnál
Az idén 530-540 milliárd forintos árbevétellel számolnak a Co-op csoportnál, szemben a múlt évi 510 milliárd forinttal – mondta a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója szerdán Budapesten, a Co-op Rally beharangozó sajtótájékoztatóján.
Murányi László közölte: az első félévben a múlt év hasonló időszakához viszonyítva 4 százalékkal nőtt a csoport árbevétele, és ezt az üzletmenetet várhatóan megtartják a második félévben is.
A Co-op csoporton belül a legnagyobb arányú árbevétellel a Co-op üzletlánc rendelkezik, amely a múlt évben mintegy 300-310 milliárd forintot ért el.
A Co-op üzletláncnak országszerte 3 ezer üzlete működik, és a csoport további kétezer üzletet lát el áruval, utóbbiak nem rendelkeznek Co-op logóval.
A vezérigazgató kiemelte: még az idén várhatóan befejeződik a boltmegújítási program. Ennek keretében már 2.200 bolt teljesen megújult. Emellett zöldmezős beruházásokkal is építettek új üzleteket az országban. Az integrált informatikai rendszerükhöz már 1.100 Co-op bolt kapcsolódott. Az idén fejlesztésre összesen mintegy 3 milliárd forintot fordít a Co-op csoport.
Murányi László fontosnak nevezte, hogy a Co-op sajátmárkás termékei már több mint 17 százalékát adják az árukínálatnak.
Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke szólt arról, hogy a cégcsoport társadalmi felelősségvállalása igen széles körű a Co-op segélyalapítványtól kezdve az olimpiai résztvevők támogatásán át a Co-op Rallyig.
Az elnök elmondta: az idén hetedik alkalommal rendezik meg a Co-op csoport országjáró túráját, amelyen partnereiket mutatják be a rally résztvevőinek és a sajtó képviselőinek, a rally egyben a magyar élelmiszerek népszerűsítését, marketingjét is szolgálja. Az eseményt csütörtökön és pénteken tartják, a túra Kistarcsáról indul és Sárvárig tart, több mint 460 kilométeres útvonalon.
A tájékoztatón részt vevő Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter elmondta: a tárca igen fontosnak tartja a magyar élelmiszerek népszerűsítését és fogyasztásuk növelésének előmozdítását. Ennek érdekében alkották meg a Vidékfejlesztési Minisztériumban a magyar termék rendeletet, amely ugyan önkéntes jelölési forma, ám tájékoztatja a fogyasztókat az élelmiszerek származásáról, eredetéről.
Fazekas Sándor újságírói kérdésre közölte: a kormány szerdai ülésén foglalkozott a kapuvári húsüzem helyzetével, és nagy figyelemmel kíséri az üzem sorsának alakulását annak érdekében, hogy a munkahelyek megtarthatóak legyenek. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a kapuvári húsüzem helyzete eltér a gyulaitól, mivel az előző kormány időszaka alatt az üzem a Magyar Fejlesztési Banktól is hitelt kapott, amely felvetheti a visszaélések lehetőségét is. A kapuvári húsüzemet – ugyanúgy, mint a Gyulai Húskombinátot – nemzetstratégiai szempontból kiemelt jelentőségű vállalattá nyilvánította a kormány.
Kardeván Endre, az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár, aki maga is részt vesz a rallyn, arról beszélt, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek kínálata növekszik az áruházláncok polcain. Hozzáfűzte: az utóbbi időben minden élelmiszerlánc igyekszik egyre több belföldi terméket forgalmazni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >