Négyszáz új éttermet nyit Kínában a gyorsétteremlánc
2019-ben a tervek szerint 400 új McDonald’s étterem nyílik meg Kínában – írja az Asia Times nyomán az origo.
Két befektetőcsoport közös vállalata, a CITIC Ltd., 2 milliárd dollárt fizetett azért 2017-ben, hogy a franchise-jogok birtokában Kína és Hongkong területén McDonald’s éttermeket nyisson a következő 20 évben.
Az amerikai vállalat most a kínai partnerrel közösen azt tervezi, hogy olyan kínai városokban folytatják a bővítést, melyek ígéretes fejlődés elé néznek, és jelenleg is jelentős ingatlanfejlesztő beruházások zajlanak ott. Az erre vonatkozó dokumentumokat már aláírták, többoldalú megállapodást kötve néhány nagyobb kínai építőipari vállalattal.
Ez a törekvés megerősíti a korábbiakat. Az elmúlt öt évben 300 étterem nyílt úgynevezett harmad- és negyedszintű kínai városokban, idén 400-at szeretnének átadni.
A városok besorolása része Kína közigazgatási rendszerének, ennek alapján a településeket négy fő szinten osztályozzák.
Az első szinten Peking, Sanghaj, Sencsen és Kanton áll, ezek Kína fővárosa, valamint kulturális, oktatási és közlekedési központjai, Sanghaj emellett az ország gazdasági centruma is. A második szinten jelentős urbanizált gazdasági övezetben lévő települések állnak – például a Jangce deltájához közeli városok, Sanghaj mellett -, vagy feltörekvő technológiai központok. A harmadik szintet a tartományi fővárosok vagy iparági központok képviselik, míg a negyedik szinten további fejlett városok vannak. Minden más város az ötödik szintre kerül. Hongkong különleges státszú régió, nem osztályozzák e szerint a hiearchia szerint.
A CITIC 2018-as beszámolójában, „egyéb tevékenységből származó bevételek” címszó alatt, 100 milliárd hongkongi dollárnak megfelelő összeget jelentett, ami nagyjából 3700 milliárd forint.
Ez 24 százalékkal magasabb a tavalyelőttinél. A vállalat itt tartja nyilván a McDonald’s-franchiseból származó kínai és hongkongi bevételeit is, az informatikai és médiaszolgáltatások biztosítása, valamint a gépjárműértékesítés mellett. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >