Négyszáz új éttermet nyit Kínában a gyorsétteremlánc
2019-ben a tervek szerint 400 új McDonald’s étterem nyílik meg Kínában – írja az Asia Times nyomán az origo.
Két befektetőcsoport közös vállalata, a CITIC Ltd., 2 milliárd dollárt fizetett azért 2017-ben, hogy a franchise-jogok birtokában Kína és Hongkong területén McDonald’s éttermeket nyisson a következő 20 évben.
Az amerikai vállalat most a kínai partnerrel közösen azt tervezi, hogy olyan kínai városokban folytatják a bővítést, melyek ígéretes fejlődés elé néznek, és jelenleg is jelentős ingatlanfejlesztő beruházások zajlanak ott. Az erre vonatkozó dokumentumokat már aláírták, többoldalú megállapodást kötve néhány nagyobb kínai építőipari vállalattal.
Ez a törekvés megerősíti a korábbiakat. Az elmúlt öt évben 300 étterem nyílt úgynevezett harmad- és negyedszintű kínai városokban, idén 400-at szeretnének átadni.
A városok besorolása része Kína közigazgatási rendszerének, ennek alapján a településeket négy fő szinten osztályozzák.
Az első szinten Peking, Sanghaj, Sencsen és Kanton áll, ezek Kína fővárosa, valamint kulturális, oktatási és közlekedési központjai, Sanghaj emellett az ország gazdasági centruma is. A második szinten jelentős urbanizált gazdasági övezetben lévő települések állnak – például a Jangce deltájához közeli városok, Sanghaj mellett -, vagy feltörekvő technológiai központok. A harmadik szintet a tartományi fővárosok vagy iparági központok képviselik, míg a negyedik szinten további fejlett városok vannak. Minden más város az ötödik szintre kerül. Hongkong különleges státszú régió, nem osztályozzák e szerint a hiearchia szerint.
A CITIC 2018-as beszámolójában, „egyéb tevékenységből származó bevételek” címszó alatt, 100 milliárd hongkongi dollárnak megfelelő összeget jelentett, ami nagyjából 3700 milliárd forint.
Ez 24 százalékkal magasabb a tavalyelőttinél. A vállalat itt tartja nyilván a McDonald’s-franchiseból származó kínai és hongkongi bevételeit is, az informatikai és médiaszolgáltatások biztosítása, valamint a gépjárműértékesítés mellett. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Székács Tibor a Kende Retail új vezérigazgatója
A Kende Retail, Magyarország egyedülálló vállalata, amely teljesen autonóm, személyzet…
Tovább olvasom >