Negyedszázada folyamatos fejlődés a Nagykun-Hús Kft.-nél
Negyedszázada folyamatosan fejlődik évről évre a kunhegyesi Nagykun-Hús Kft., mivel a 25 évvel ezelőtti mintegy 100 millió forintos árbevételét mostanra mintegy 9 milliárd forintra növelte – mondta az MTI-nek Szegedi Sándor, a cég ügyvezető igazgatója csütörtökön, Kunhegyesen a XII. Coop Rally negyedik állomásán.
Az ügyvezető igazgató közölte, az idén az árbevételt mintegy 800 millió-1 milliárd forinttal szeretnék növelni, így elérve a cég 2015-ös árbevételét. A múlt évben ugyanis csökkent a kft. árbevétele, mivel a Nagykun-Hús Kft. németországi leánycégét önálló vállalattá kellett átszervezni, és így annak bevétele már nem jelentkezik Magyarországon. A német érdekeltség ugyanakkor magyar tulajdonban maradt, de a német elszámolási szabályok szerint Németországban működik önálló vállalatként. Éves árbevétele eléri a 3,5 milliárd forintot. A cég termelése 2015-ben mintegy 10 000 tonna volt, míg 2016-ban meghaladta a 12 000 tonnát.
Szegedi Sándor elmondta, a cégnél évente mintegy 120 000-130 000 sertést vágnak. Ennek a sertésszámnak az ötödét, mintegy 20 000-25 000 hízót a cég saját kisújszállási sertéstelepén tenyésztenek, és onnan kerül az „alapanyag” a vágóhídra. A hizlalda árbevétele évente átlagosan 1 milliárd forint.
A cégnél 2018-ban nagyszabású fejlesztést terveznek, növelni szeretnék mind a vágókapacitást, mind pedig a készítménygyártás volumenét. Ezért egymilliárd forintból technológiai fejlesztéseket és épületbővítést is terveznek. A cég árbevételének mintegy 20 százalékát az export adja, a fontosabb célországok Románia, Szlovákia, Csehország és Lengyelország, de a Nagykun-Hús Kft. legfontosabb exportpiacának a romániai piacot tekinti. Az ügyvezető igazgató elmondta azt is, hogy a cég 100 százalékban magyar, és családi tulajdonban van. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >Tíz éven belül jelentősen nő az állati eredetű élelmiszerek globális fogyasztása
A FAO és az OECD friss jelentése szerint a világ…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >