Negyedmilliárd font értékű építési telket ad el a Tesco
Negyedmilliárd font (több mint 100 milliárd forint) összértékben ad el nagy-britanniai építési telkeket a Tesco, miután nemrégiben többtucatnyi új nagyáruház felépítésének tervét törölte.
A Londoni Értéktőzsdén csütörtökön közzétett bejelentés szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat egyelőre tizennégy nagy értékű telektől válik meg Londonban és Délkelet-Angliában.
A telkek eddig a Tesco ingatlankezelő leányvállalata, a Spenhill tulajdonában voltak, és az áruházlánc azt tervezte, hogy a területeken szupermarketeket épít.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis azonban tavaly teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a cég fennállása évszázados történetének eddigi legrosszabb üzleti eredményeit produkálta, és súlyos eredménykönyvelési botrányokba is keveredett. A gyökeres átalakítás jegyében a Tesco az idei év eleje óta már 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet bezárt, emellett törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
A karcsúsítási folyamat keretében a cég 4 milliárd fontért eladta dél-koreai üzlethálózatát is, de idei pénzügyi évének első feléről a múlt héten kiadott beszámolójában hangsúlyozta, hogy a dél-koreai boltláncolat eladásával lezárult érdekeltség-portfoliójának felülvizsgálata.
A telkeket a Tesco a Meyer Bergman nemzetközi ingatlanportfolió-kezelő társaságnak, illetve a társaság ügyfeleinek adja el.
A BBC által csütörtökön idézett ingatlanpiaci források szerint a telkeken akár tízezer lakóingatlan is felépíthető.
A Tesco a múlt héten meredeken romló eredményekről számolt be. Az egyszeri tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredmény az augusztussal zárult hat hónapban – vagyis a cég idei pénzügyi évének első felében – 354 millió font (150 milliárd forint) volt, 54,6 százalékkal kevesebb a tavalyi pénzügyi év azonos időszakában mért 779 millió fontnál.
A Tesco hangsúlyozta ugyanakkor, hogy üzleti modelljének példátlan átalakítási programja nyomán sok kulcsfontosságú mérőszám már javul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >