Negyedmilliárd font értékű építési telket ad el a Tesco
Negyedmilliárd font (több mint 100 milliárd forint) összértékben ad el nagy-britanniai építési telkeket a Tesco, miután nemrégiben többtucatnyi új nagyáruház felépítésének tervét törölte.
A Londoni Értéktőzsdén csütörtökön közzétett bejelentés szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat egyelőre tizennégy nagy értékű telektől válik meg Londonban és Délkelet-Angliában.
A telkek eddig a Tesco ingatlankezelő leányvállalata, a Spenhill tulajdonában voltak, és az áruházlánc azt tervezte, hogy a területeken szupermarketeket épít.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis azonban tavaly teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a cég fennállása évszázados történetének eddigi legrosszabb üzleti eredményeit produkálta, és súlyos eredménykönyvelési botrányokba is keveredett. A gyökeres átalakítás jegyében a Tesco az idei év eleje óta már 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet bezárt, emellett törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
A karcsúsítási folyamat keretében a cég 4 milliárd fontért eladta dél-koreai üzlethálózatát is, de idei pénzügyi évének első feléről a múlt héten kiadott beszámolójában hangsúlyozta, hogy a dél-koreai boltláncolat eladásával lezárult érdekeltség-portfoliójának felülvizsgálata.
A telkeket a Tesco a Meyer Bergman nemzetközi ingatlanportfolió-kezelő társaságnak, illetve a társaság ügyfeleinek adja el.
A BBC által csütörtökön idézett ingatlanpiaci források szerint a telkeken akár tízezer lakóingatlan is felépíthető.
A Tesco a múlt héten meredeken romló eredményekről számolt be. Az egyszeri tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredmény az augusztussal zárult hat hónapban – vagyis a cég idei pénzügyi évének első felében – 354 millió font (150 milliárd forint) volt, 54,6 százalékkal kevesebb a tavalyi pénzügyi év azonos időszakában mért 779 millió fontnál.
A Tesco hangsúlyozta ugyanakkor, hogy üzleti modelljének példátlan átalakítási programja nyomán sok kulcsfontosságú mérőszám már javul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >