Negyedmilliárd font értékű építési telket ad el a Tesco
Negyedmilliárd font (több mint 100 milliárd forint) összértékben ad el nagy-britanniai építési telkeket a Tesco, miután nemrégiben többtucatnyi új nagyáruház felépítésének tervét törölte.
A Londoni Értéktőzsdén csütörtökön közzétett bejelentés szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat egyelőre tizennégy nagy értékű telektől válik meg Londonban és Délkelet-Angliában.
A telkek eddig a Tesco ingatlankezelő leányvállalata, a Spenhill tulajdonában voltak, és az áruházlánc azt tervezte, hogy a területeken szupermarketeket épít.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis azonban tavaly teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a cég fennállása évszázados történetének eddigi legrosszabb üzleti eredményeit produkálta, és súlyos eredménykönyvelési botrányokba is keveredett. A gyökeres átalakítás jegyében a Tesco az idei év eleje óta már 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet bezárt, emellett törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
A karcsúsítási folyamat keretében a cég 4 milliárd fontért eladta dél-koreai üzlethálózatát is, de idei pénzügyi évének első feléről a múlt héten kiadott beszámolójában hangsúlyozta, hogy a dél-koreai boltláncolat eladásával lezárult érdekeltség-portfoliójának felülvizsgálata.
A telkeket a Tesco a Meyer Bergman nemzetközi ingatlanportfolió-kezelő társaságnak, illetve a társaság ügyfeleinek adja el.
A BBC által csütörtökön idézett ingatlanpiaci források szerint a telkeken akár tízezer lakóingatlan is felépíthető.
A Tesco a múlt héten meredeken romló eredményekről számolt be. Az egyszeri tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredmény az augusztussal zárult hat hónapban – vagyis a cég idei pénzügyi évének első felében – 354 millió font (150 milliárd forint) volt, 54,6 százalékkal kevesebb a tavalyi pénzügyi év azonos időszakában mért 779 millió fontnál.
A Tesco hangsúlyozta ugyanakkor, hogy üzleti modelljének példátlan átalakítási programja nyomán sok kulcsfontosságú mérőszám már javul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >