Negyedmilliárd font értékű építési telket ad el a Tesco
Negyedmilliárd font (több mint 100 milliárd forint) összértékben ad el nagy-britanniai építési telkeket a Tesco, miután nemrégiben többtucatnyi új nagyáruház felépítésének tervét törölte.
A Londoni Értéktőzsdén csütörtökön közzétett bejelentés szerint a legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat egyelőre tizennégy nagy értékű telektől válik meg Londonban és Délkelet-Angliában.
A telkek eddig a Tesco ingatlankezelő leányvállalata, a Spenhill tulajdonában voltak, és az áruházlánc azt tervezte, hogy a területeken szupermarketeket épít.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis azonban tavaly teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a cég fennállása évszázados történetének eddigi legrosszabb üzleti eredményeit produkálta, és súlyos eredménykönyvelési botrányokba is keveredett. A gyökeres átalakítás jegyében a Tesco az idei év eleje óta már 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet bezárt, emellett törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
A karcsúsítási folyamat keretében a cég 4 milliárd fontért eladta dél-koreai üzlethálózatát is, de idei pénzügyi évének első feléről a múlt héten kiadott beszámolójában hangsúlyozta, hogy a dél-koreai boltláncolat eladásával lezárult érdekeltség-portfoliójának felülvizsgálata.
A telkeket a Tesco a Meyer Bergman nemzetközi ingatlanportfolió-kezelő társaságnak, illetve a társaság ügyfeleinek adja el.
A BBC által csütörtökön idézett ingatlanpiaci források szerint a telkeken akár tízezer lakóingatlan is felépíthető.
A Tesco a múlt héten meredeken romló eredményekről számolt be. Az egyszeri tételek nélkül számolt csoportszintű működési eredmény az augusztussal zárult hat hónapban – vagyis a cég idei pénzügyi évének első felében – 354 millió font (150 milliárd forint) volt, 54,6 százalékkal kevesebb a tavalyi pénzügyi év azonos időszakában mért 779 millió fontnál.
A Tesco hangsúlyozta ugyanakkor, hogy üzleti modelljének példátlan átalakítási programja nyomán sok kulcsfontosságú mérőszám már javul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >