Negyed évszádos jubileumát ünnepelte a SPAR Magyarország 2016-ban
Amikor az első SPAR szupermarket megnyílt Tatán, csak kevesen sejtették, hogy egy valódi sikertörténet veszi kezdetét. 25 év telt el azóta. Az eltelt évek alatt folyamatosan fejlődött az üzlethálózat, elindult a franchise program és a cég jelentős szerepet vállalt a társadalmi ügyek támogatásában is. Az elmúlt évtizedekben a SPAR Magyarország az ország meghatározó és kedvelt élelmiszerláncává vált. A 2016-os év a jubileum jegyében telt el számos aktivitással, újdonsággal és eseménnyel. A vállalat forgalma elérte az 516,4 milliárd forintot, amely 5,2 %-kal magasabb érték a 2015-ös évhez képest. A SPAR Magyarország üzlethálózatának fejlesztésére az idei évben 23 milliárd forintot fordít, melynek keretében összesen 24 áruház újul meg és várhatóan 5 új áruház nyitja majd meg kapuit.
Hálózatbővítés és -fejlesztés
2016-ban a vállalat közel 20 milliárd forintot költött beruházásokra, melynek köszönhetően 24 üzletet alakítottak át és 4 új üzlettel bővült a hálózat. Márciusban nyitotta meg kapuit Tököl első SPAR üzlete. Az áruház egy korábbi üzlethelyiségből került átalakításra több mint 135 millió forint ráfordítással. Augusztusban Szolnokon, szeptemberben pedig Vas megye székhelyén, a Savaria Plazában nyílt új szupermarket. Nőtt a fővárosi szupermarketek száma is, hiszen a Váci út 37. szám alatti CityZen Irodaházban nyitott új egységet a cég. Novemberben pedig megnyitotta kapuit teljes felújítást követően a pesterzsébeti INTERSPAR. A csaknem kétmilliárd forint értékű modernizálás eredményeképpen az egész áruház megújult, valamint étterem került kialakításra ingyenes wi-fi zónával. Szintén teljes körűen átalakításra került a Kerepesi úti SPAR, melynek berendezését a cég új, nemzetközi szakemberek segítségével kialakított áruházmodellje szerint alakították ki és itt is helyet kapott egy SPAR to Go étterem. 2016 végén 345 SPAR szupermarket és 32 INTERSPAR hipermarket működött országszerte a SPAR logó égisze alatt. A SPAR 13 ezer munkavállalójával évek óta az ország egyik legnagyobb foglalkoztatója.
Franchise hálózat: 100 üzleten is túl
Szeptemberben érte el a bűvös százat a SPAR franchise program üzleteinek száma, amikor csaknem napra pontosan négy évvel ez első, móri partneráruház átadása után, megnyitott Budapesten, az Ungvár utcában a franchise program századik egysége. 2016-ban 43 új franchise áruház nyílt a SPAR partner program keretében: 13 SPAR market, 23 OMV-SPAR express, és 7 SPAR partner egység. 2016 év végén összesen 116 üzlet működött a partnerségi programban, és a SPAR 81 magánkereskedővel kötött szerződést országszerte. A folyamatosan bővülő franchise hálózat ma már több mint 1300 embernek ad munkát, a boltok forgalma éves szinten meghaladja a 30 milliárd forintot. A franchise üzletek 52 százaléka a fővárosban található.
A jövő henteseit képzi Bicskén a SPAR
Az évente több mint 30 millió kilogramm sertéshúst értékesítő SPAR Magyarország az egyetlen kiskereskedelmi vállalat, amely saját húsüzemmel rendelkezik Magyarországon. A korábban csak húsfeldolgozó-üzemként működő egység ma már szakmai műhelyként is funkcionál. A 2015-ben átadott oktatótermében egész évben zajlottak a képzések: 24 frissáru területvezető, 53 Top eladó, 216 hálózati munkatárs és 30 franchise partner sajátította el a hentes- és húspult szakmai fogásait.
A 2016-os év során 1.882 szarvasmarha, 1,47 millió kg bontott marhahús, 424 ezer darab félsertés, illetve 16,7 millió kg bontott sertéshús került feldolgozásra az üzemben. Ezen kívül 7 millió tálca húst csomagoltak be a SPAR, az INTERSPAR és a franchise áruházak számára. A 75 különféle sajátmárkás termékből – Regnum, SPAR és S-Budget márkanevek alatt – 11,3 millió kilogrammot gyártott az üzem, emellett 393 tonna sajtot szeletelt és darabolt fel.
A SPAR saját márkái
A SPAR Magyarország életében a saját márkás termékek már a kezdetektől fogva jelentős szerepet töltöttek be. A vállalat mintegy 2300 saját márkás terméket tart a választékában, több mint húsz féle márkanév alatt. A tavalyi évben is folyamatosan bővült ezen termékek köre, hála a beszállítói megállapodások bővülésének.
A diszkont kategóriát megcélzó S-Budget termékek árukkal, a SPAR márkatermékek széles választékukkal, a SPAR Natur*Pur Bio, a SPAR Free From vagy a SPAR Vital termékek pedig speciális ismérveikkel (bio, glutén- vagy laktózmentesség) elégítik ki a vásárlók különböző igényeit. A cég 2016-ban bevezetett új termékcsaládja, a Veggie by NENI nem kizárólag a húsmentes életmód kedvelőit célozza meg, hanem azokat a vásárlókat is, akik szeretik kipróbálni az új ízeket, ételeket.
Sokszínűség a képzésekben is
A siker kulcsa a munkatársakban rejlik, ezért kiemelten fontos a szakmai felkészültségük, ezt vallja a SPAR. A vállaltnál folyamatosan képzik a különféle területeken dolgozó kollégákat, a kínálat pedig évről-évre bővül. Szakiskolások számára évente megrendezik a SPAR Kiváló Tanulója versenyt, 2016-ban negyvenheten versengtek a kitüntető címért. A nagy sikerű, magas színvonalú TOP Eladó és SPAR Mester képzések szintén megszervezésre kerültek az üzlethálózatban dolgozók részére, ezeken több mint hatvanan vehették át jól megérdemelt oklevelüket. Nem csak helyszíni és gyakorlati oktatásokat szervez a cég, hanem e-learning tananyagokat is használ, a pékáru ismeretektől kezdve a húsbontás elsajátításáig.
A SPAR – a gazdasági társaságok közül – elsőként csatlakozott a duális főiskolai/egyetemi képzéshez. 2016-ban újabb felsőoktatási intézménnyel, az Edutus Főiskolával is megállapodást kötött a cég, melynek keretében további hallgatókat fogad duális képzés keretében vállalati gyakorlatra.
Toborzóiroda a belvárosban
A kiskereskedelemben egyedülálló módon, a potenciális munkavállalók közvetlen és hatékony elérése érdekében a SPAR decemberben megnyitotta első Karrier irodáját Budapesten, a Nyugati téri szupermarketben, ahol két HR-szakértő várja az érdeklődőket. A munkát keresőknek személyes tájékoztatást biztosítanak, így rendhagyó módon az állásinterjú és a konkrét jelentkezés előtt minden egyes munkával kapcsolatos kérdésre választ kaphatnak az érdeklődők. Természetesen jelentkezni is lehet az egyes pozíciókra, és akár interjúidőpont egyeztetésére is lehetőség van a megpályázni kívánt állás kapcsán. A SPAR folyamatosan keres eladókat, pénztárosokat, árufeltöltőket, konyhai kisegítőket, szakácsokat, henteseket, részleg- és osztályvezetőket Budapest egész területére. A vállalat várja a fővárosi vagy a vonzáskörzetben élő, akár pályakezdő érdeklődők jelentkezését a toborzóirodánál.
A SPAR a társadalomért
A vállalat életében 2016-ban is központi szerepet kapott a társadalmi szerepvállalás, hiszen a cégfilozófia egyik alapja a köz érdekeinek szolgálata.
A két évvel ezelőtt kialakított támogatási folyamat – melynek alapja a www.sparsegitokezek.hu, amely fontos eleme a társaság CSR politikájának – átláthatóságot biztosít a vállalatnak, a támogatottak pedig egyenlő esélyekkel pályázhatnak. Tavaly közel háromszáz támogatási, adományozói megkeresés érkezett, amelyekből több mint száz kedvező elbírálásban részesült. Ennek köszönhetően összesen huszonkét millió forint került felosztásra különböző szervezetek, intézmények között.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország 2016-ban ünnepelte stratégiai együttműködésük huszadik születésnapját. Ebben az évben is bebizonyosodott, hogy ez a partneri kapcsolat számos lehetőséget rejt magában, melynek bizonyítékaként ismét több tízezer rászoruló mindennapi nehézségein sikerült enyhíteni. Minden eddiginél sikeresebb volt az év végén tartott hagyományos Adni Öröm! akció. Ennek keretében a SPAR 165 áruházában 288,5 tonna tartós élelmiszert gyűjtöttek a szeretetszolgálat önkéntesei, melyből 33 ezer élelmiszercsomag készülhetett el a rászorulók számára.
A SPAR felelősségvállalása megjelenik az országimázst erősítő, a gasztronómiai értékeket bemutató rendezvények felkarolásában is: a vállalat évek óta főtámogatója a Budapest Borfesztiválnak és névadó főszponzora a SPAR Budapest Maraton® Fesztiválnak.
Rangos elismerések 2016-ban is
Tavaly a „Global Brand Excellence – Best Loyalty Program Award” díjat nyerte el a SuperShop, mely hazánk legnagyobb többpartneres pontgyűjtő hűségprogramja. A rangos nemzetközi elismerést a SuperShop program innovatív szolgáltatásaival és a fogyasztók életének szinte minden szegmensét lefedő kínálatával nyerte el áprilisban.
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. mindkét logisztikai központjában alkalmazza az IFS Logistics Standard (Nemzetközi Élelmiszeripari Szabvány Logisztikai része) legújabb, 2.1-es verziójának elvárásait, ezáltal biztosítva a magasabb szintű élelmiszerbiztonsági- és védelmi szempontokat. A vállalat nemcsak logisztikai központjában, hanem teljes kiskereskedelmi hálózatában működteti az ISO: 9001-es minőségirányítási és HACCP élelmiszerbiztonsági rendszert, mely egyedülálló a magyarországi kereskedelmi láncok között. A folyamatok felügyelete mellett fontos, hogy a termékek is állandó, magas minőségben álljanak a vevők rendelkezésére. A cég beszállítói felé elvárás az IFS, a BRC vagy az ISO 22000 tanúsítás. Ennek hiányában a vállalat auditorai végeznek ellenőrzést évente a partnereknél.
Tavaly Az Év boltja díjat vehette át a Mammut Bevásárlóközpontban lévő 174-es számú SPAR szupermarket, Vakbarát Oklevelet kapott a 648-as számú szegedi SPAR szupermarket, a cég Véradóbarát Munkahely kitüntetés kapott, ezen kívül a Mediadesign versenyen, a POPAI Awardson, és Az év promóciója versenyeken is előkelő helyezéseket ért el a cég.
Jubileumi marketing aktivitások
A SPAR Magyarország 2016-ban ünnepelte hazai piacra lépésének 25. évfordulóját. Ennek alkalmából nagyszabású marketing kampány folyt egész évben a Szülinaptündérrel, vagyis Ördög Nórával, aki a kampány arca volt. Rendkívüli akciók és izgalmas nyereményjátékok várták a vásárlókat, valamint a közösségi oldalak használóit. Nagy sikert aratott Horváth Ilona legendás szakácskönyvének jubileumi kiadása, valamint a „Milliónyi nyereménnyel várjuk!” elnevezésű játék, amely során 25 x 1 millió Ft mellett egy Nissan Pulsar személygépkocsi is kisorsolásra került a vásárlók között. Az évfordulóra készített www.25ev.spar.hu oldalon pedig összegyűjtésre kerültek a fontos események és ajánlatok.
Különleges kiadvánnyal ajándékozta meg a háziasszonyokat karácsonyra a SPAR: A Nagy Húskönyv részletesen bemutatja, amit a friss húsokról mindenkinek tudnia kell, emellett hasznos tanácsokkal, receptekkel és tippekkel segíti a legfinomabb fogások elkészítését. A kötet bepillantást nyújt a REGNUM Húsüzem és Oktatóközpontba, ahol a legmodernebb, laboratóriumi körülmények között történik a húsok feldolgozása.
Kapcsolódó cikkeink
Korszerű logisztikai központot nyitott a SPAR Horvátországban
Október 9-én új logisztikai központot nyitott a SPAR a horvátországi…
Tovább olvasom >Együtt okosodtunk (1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember 23–27.…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >