Megőriz és megújul a SPAR
Minimális forgalomvesztéssel, de megőrizte erős piaci pozícióját és versenyképességét a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. úgy, hogy jelentős mértékű hálózatkorszerűsítést is végrehajtott, hangzott el a cég március 2-ai sajtótájékoztatóján.
A 20 éves SPAR Magyarország 2010. évi konszolidált forgalma 381,32 milliárd forintot tett ki. Ez kis mértékben – 4,04 %-kal – elmarad a 2009. év forgalmától.
– E forgalomalakulás egyrészt a fogyasztás szűküléséből fakad, másrészt összefügg a nagyléptékű korszerűsítési folyamattal – adott magyarázatot Feiner Péter, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. – Az elmúlt évben 57 korábbi Plus üzlet teljes átépítése történt meg, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó zárva tartást jelentett, ami pedig forgalomkieséssel járt.
2010-ben 3 új szupermarket nyílt meg: Újfehértón, Kazincbarcikán, illetve Martfűn. Az év folyamán megújult a tatabányai INTERSPAR és az egri szupermarket. Év végén így a SPAR üzlethálózata 399 egységből állt, melyből 368 a szupermarketek, 31 pedig az INTERSPAR hipermarketek száma. A SPAR, a Kaiser’s, az INTERSPAR és a City SPAR üzletek tejes eladótér nagysága 399.530 négyzetmétert tett ki.
A cég elkötelezett a magyar áruk iránt.
– 250 milliárd forint éves beszerzési forgalmunknak mintegy 85 százaléka Magyarországon, vagy magyarországi székhellyel rendelkező beszállító által gyártott termék – mondta el Saltzer Kornél, beszerzésért felelős ügyvezető igazgató. – Ez az arány még jobb is lehetne, de sajnos a hazai mezőgazdaság gyengélkedése miatt időnként alapvető élelmiszerekből szorulunk importra.
A SPAR igyekszik kihasználni a digitális forradalom nyújtotta lehetőségeket is. 2010-től a vásárlók mobiltelefonjuk segítségével is fizethetnek a SPAR áruházak pénztárainál. A szolgáltatást a Telenor és a T-Mobil ügyfelei vehetik igénybe az FHB Bankkal történő szerződéskötést és a díjmentes SIM-kátya cserét követően. Emellett a cég online kommunikációs csatornákat is nyitott a különböző közösségi internet-oldalakon.
A sajtótájékoztatón szó esett a vállalat társadalmi felelősségvállalásáról és karitatív tevékenységéről is. Utóbbihoz kapcsolódóan Feiner Péter jelképesen 13.721.903 forintot adott át a Máltai Szeretetszolgálat alelnökének, Vecsei Mihálynak. Ez az összeg a SPAR által forgalmazott környezetbarát bevásárlótáskák árából elkülönített forintokból jött össze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >