Megőriz és megújul a SPAR
Minimális forgalomvesztéssel, de megőrizte erős piaci pozícióját és versenyképességét a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. úgy, hogy jelentős mértékű hálózatkorszerűsítést is végrehajtott, hangzott el a cég március 2-ai sajtótájékoztatóján.
A 20 éves SPAR Magyarország 2010. évi konszolidált forgalma 381,32 milliárd forintot tett ki. Ez kis mértékben – 4,04 %-kal – elmarad a 2009. év forgalmától.
– E forgalomalakulás egyrészt a fogyasztás szűküléséből fakad, másrészt összefügg a nagyléptékű korszerűsítési folyamattal – adott magyarázatot Feiner Péter, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. – Az elmúlt évben 57 korábbi Plus üzlet teljes átépítése történt meg, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó zárva tartást jelentett, ami pedig forgalomkieséssel járt.
2010-ben 3 új szupermarket nyílt meg: Újfehértón, Kazincbarcikán, illetve Martfűn. Az év folyamán megújult a tatabányai INTERSPAR és az egri szupermarket. Év végén így a SPAR üzlethálózata 399 egységből állt, melyből 368 a szupermarketek, 31 pedig az INTERSPAR hipermarketek száma. A SPAR, a Kaiser’s, az INTERSPAR és a City SPAR üzletek tejes eladótér nagysága 399.530 négyzetmétert tett ki.
A cég elkötelezett a magyar áruk iránt.
– 250 milliárd forint éves beszerzési forgalmunknak mintegy 85 százaléka Magyarországon, vagy magyarországi székhellyel rendelkező beszállító által gyártott termék – mondta el Saltzer Kornél, beszerzésért felelős ügyvezető igazgató. – Ez az arány még jobb is lehetne, de sajnos a hazai mezőgazdaság gyengélkedése miatt időnként alapvető élelmiszerekből szorulunk importra.
A SPAR igyekszik kihasználni a digitális forradalom nyújtotta lehetőségeket is. 2010-től a vásárlók mobiltelefonjuk segítségével is fizethetnek a SPAR áruházak pénztárainál. A szolgáltatást a Telenor és a T-Mobil ügyfelei vehetik igénybe az FHB Bankkal történő szerződéskötést és a díjmentes SIM-kátya cserét követően. Emellett a cég online kommunikációs csatornákat is nyitott a különböző közösségi internet-oldalakon.
A sajtótájékoztatón szó esett a vállalat társadalmi felelősségvállalásáról és karitatív tevékenységéről is. Utóbbihoz kapcsolódóan Feiner Péter jelképesen 13.721.903 forintot adott át a Máltai Szeretetszolgálat alelnökének, Vecsei Mihálynak. Ez az összeg a SPAR által forgalmazott környezetbarát bevásárlótáskák árából elkülönített forintokból jött össze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >