Négy keréken a hazai élelmiszergyártásért
Az eseményt megelőző napon sajtótájékoztató keretében ismertették az idei rally részleteit. Itt Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója többek között elmondta: a Coop-csoport a nehézségek ellenére megőrizte piaci részesedését. Tavalyi árbevétele elérte az 510 milliárd forintot. A cég mintegy 200 vállalkozást tömörít, akik között fokozódik a koncentráció. Két kiemelt stratégiai program zajlik jelenleg a cégnél, egy informatikai, valamint egy boltmegújítási fejlesztés.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke felidézte, hogy a Coop-csoport gyökerei 60 évnél régebbre nyúlnak vissza.
– A múlt és a napi másfélmillió vásárlás kötelez – szögezte le. – Mégpedig a társadalmi szerepvállalásra, amelynek mi örömmel teszünk eleget. A napi munka során a településeken sok helyi kis- és középvállalkozóval kerülünk kapcsolatba. A Coop Rallyval őket szeretnénk bemutatni.
Dr. Kardeván Endre államtitkár, főállat-orvos maga is elindult a versenyen. A sajtótájékoztatón felidézte, hogy a kormány az elmúlt 100 napban nagy lépéseket tett a vállalkozóbarát jogi környezet megteremtéséért és az élelmiszer-biztonság fokozásáért.
– A hazai kisvállalkozások számára a különleges minőségű élelmiszerek előállítása lehet a kitörési pont, amelyet az állam több programmal is támogat – emelte ki.
A tavalyi rally győztese, Tóth Béla, a Gyermely Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzászólásában az elmúlt évek pozitív tendenciái mellett a nehézségekre is felhívta a figyelmet:
– A magas áfatartalom a feketegazdaságot erősíti. Némely ágazatban szemléletváltásra is szükség van. Korábban sok támogatást lehetett nyerni kutatás-fejlesztésre, de a források elapadtak. Az ágazat ennek újraindításában reménykedik.
A Coop Rallyt végül a Benke Anna (Barra Kommunikációs Intézet) – Papp Lajos (TISZA Coop) páros nyerte meg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >