Négy hónapja a legmagasabb infláció alakult ki az euróövezetben
Az előzetes adatoknak megfelelően négy hónapja a legmagasabb infláció alakult ki júliusban az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, a Destatis végleges adatokra támaszkodó szerdán publikált beszámolója alapján. A legmagasabb inflációt Magyarországon regisztrálták júliusban.
Júliusban az egy évvel korábbihoz képest 0,4 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az euróövezet 19 tagállamában a júniusi 0,3 százalékos éves áremelkedés után.
Egy évvel korábban, 2019 júliusában 1,0 százalék volt az infláció az euróövezetben. A 2020. júliusi végleges 0,4 százalékos infláció négy hónapja a legmagasabb az euróövezetben.
A júliusi inflációhoz a legnagyobb mértékben a nem energiaipari iparcikkek és szolgáltatások árának emelkedése járult hozzá, mindkét kategória 0,42 százalékponttal. Az élelmiszerek és élvezeti cikkek árának emelkedése 0,38 százalékponttal növelte az inflációt az energiaárak pedig 0,83 százalékponttal csökkentették.
Az Európai Unió 27 tagállamában júliusban 0,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak a júniusi 0,8 százalék után. Tavaly júliusban 1,4 százalék volt az infláció az EU-ban.
Júliusban a legmagasabb éves inflációt Magyarországon regisztrálták, 3,9 százalékosat. Lengyelországban 3,7 százalék, Csehországban 3,6 százalék volt a fogyasztói árak éves emelkedése júliusban.
A legkisebb inflációt, a fogyasztói árak 2,1 százalékos éves csökkenését Görögországban regisztrálták júliusban. Cipruson 2,0 százalékkal, Észtországban pedig 1,3 százalékkal csökkent az éves fogyasztói árindex. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >