Négy független szakmai díjat kapott a HELL ENERGY
Négy független szakmai díjat is besöpört az elmúlt hetekben a HELL ENERGY szemléletformáló kampánya, a HELLoALU, ráadásul három hazai elismerés mellett egyedüli magyar vállalatként kapta meg a társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság egyik nemzetközi díját, a Global Good Awards-t is. A HELL ENERGY tavaly útjára indított CSR kampányának célja, hogy játékos és interaktív módon hívja fel a fogyasztók figyelmét az alumínium csomagolás előnyeire és körforgásban tartásának fontosságára.
Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. Az Eurostat adatai szerint jelenleg minden magyar 155 kg csomagolási hulladékot termel évente, melynek alig több mint fele (52,4%) kerül újrahasznosításra. A probléma súlyát jól jelzi, hogy a lerakókba kerülő csomagolási hulladék csökkentése érdekében 2024. január 1-től új italcsomagolási visszaváltási rendszer lép életbe hazánkban, amely a korábbiaknál jobban motiválja majd a fogyasztókat arra, hogy visszavigyék az üveg, fém és műanyagpalackokat. A törvényi szabályozás mellett azonban elengedhetetlen, hogy legyenek olyan vállalatok, szervezetek, akik aktivitásokkal, edukációs programokkal hívják fel a figyelmet a visszagyűjtés fontosságára.
„Mi mindig is azt vallottuk, hogy nem csak akkor kell cselekedni, amikor a jogszabályok, törvények erre köteleznek minket, nemcsak beszélni kell a fenntarthatóságról és a fenntartható jövőről, hanem tenni is kell érte. Éppen ezért választottuk évekkel ezelőtt a PET-tel szemben az alumínium italdobozt termékeink csomagolóanyagaként, hiszen az alumínium – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és minőségromlás nélkül újrahasznosítható”
– mondta el Mihály Eszter, a HELL ENERGY CSR vezetője.
A HELL által gyártott dobozok már kiemelten magas újrahasznosított alumíniumtartalommal és alacsony környezeti lábnyommal rendelkeznek, így hatékonyan járulnak hozzá a jövőbarát csomagolóanyag körforgásban tartásához. A cég 2022 őszén indította el fogyasztói edukációs programját, a HELLoAlu-t, melyben csak az elmúlt év során összesen mintegy 33.000 aludobozt gyűjtöttek vissza fesztiválokon, villamos megállókban és áruházakban. Az idei évben a program a középiskolásokat, az egyetemistákat, a fiatal felnőtteket és a dolgozókat korosztályspecifikus aktivitásokkal célozza meg, ezzel ösztönözve őket a körforgásos gazdaságra.
„A három hazai elismerés, a Fenntarthatóság Szimbóluma 2023 díj, a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozat kommunikációs különdíja, és a Legjobb CSR kommunikációért idén már harmadszor elnyert CSR Hungary Díj, valamint a Global Good Awards azt mutatja, hogy munkánkat hazai és nemzetközi szinten is elismerik. Ez csak megerősíti, hogy jó úton járunk, és példát mutatunk az iparág többi szereplőjének”
– mondta el az elnyert díjak kapcsán Mihály Eszter, majd hozzátette:
„De máshonnan is kapunk pozitív visszajelzést, hiszen kategóriánkban egyedüliként kaptunk meghívást a szeptember végén megrendezett Planet Budapest 2023 Fenntarthatósági Expo és Élményprogramra, ahol kiállítóként és előadóként is jelen voltunk.”
A HELLoAlu kampány aktivitásairól részletes információk a www.helloalu.hu oldalon találhatók.
Global Good Awards
A Global Good Awards vállalatoknak, civil szervezeteknek és társadalmi vállalkozásoknak szóló nemzetközi társadalmi és fenntarthatósági díj. A versenyre a világ minden tájáról lehet pályázni, a résztvevőket az az értékvezérelt vezetés, a valós cselekvés és a mérhető eredmény alapján értékelik összesen 19 kategóriában. A verseny egyedüli magyar díjazottja a HELL ENERGY, a cégnek olyan nagy világvállalatokkal kellett megmérkőznie, mint a KPMG, Canon, Unilever, Oracle vagy a Veolia. A HELL ENERGY kampánya a “Best Campaign of the Year” kategóriában bronz minősítést nyert el ebben a rangos nemzetközi mezőnyben.
Fenntarthatóság Szimbóluma 2023
Az idén negyedszerre, a Trade magazin által meghirdetett Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen egy kategória győzelmet és egy különdíjat is nyert a HELLoAlu. A Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen évről évre olyan cégek és projektek részesülnek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a karbonlábnyom csökkentéséhez, a klímaváltozás elleni küzdelem támogatásához, a körforgásos gazdaság szereplőinek nagyobb számához, az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemhez, és a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését. A díjat elnyert vállalatok – így a HELL ENERGY Magyarország is – mostantól egy éven át használhatják a Fenntarthatóság Szimbóluma 2023 védett jelölést.
CSR Hungary Díj 2023
A Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj 2008 óta évente értékeli Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit, projektjeit, és menedzsmentrendszereit az üzleti szektorban. A CSR Hungary 2008 óta évente megszervezett programja hatékony, elismert platformmá vált a legjobb gyakorlatok megosztására, a benchmarkingra és az egymástól való tanulásra. A CSR Hungary Díj értékelési folyamatát egy bizottság felügyeli, mely elismert bírákból áll: a legkülönbözőbb iparágakból és üzleti szakmai szervezetek vezetőiből, akik a tisztességes és objektív kiválasztási folyamatot biztosítják. A HELL ENERGY idén már harmadik alakommal nyerte el a rangos független szakmai elismerést és a két éves védjegyhasználati jogot, 2023-ban a díjat a „Legjobb CSR kommunikációért” kategóriában kapta meg a HELLoAlu programért.
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Átadásra került a Hell Energy 80 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházása
Átadásra került a Hell Energy 80 milliárd forint értékű kapacitásbővítő…
Tovább olvasom >Funkciókkal csúcsra járatva
A funkcionális élelmiszerek és italok piaca az utóbbi években robbanásszerű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >