Négy egyetemmel köt duális képzési megállapodást a Coca-Cola HBC Magyarország
A hallgatók örömmel veszik a duális képzések elindulását az egyetemeken – derül ki egy, a közelmúltban, négy egyetem hallgatói körében végzett felmérésből. Munkahelyválasztáskor többségük ugyanis a szakmai továbbfejlődés lehetőségét a fizetésnél is fontosabbnak tartja, a gyakorlati képzés pedig az első lépés ebbe az irányba. Ennek érdekében írt alá a mai napon a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. négy hazai egyetemmel megállapodást a duális képzés elindításáról. Az új típusú együttműködésnek köszönhetően szakképzett munkaerőhöz juthat, az egyetemek új típusú képzést nyújthatnak hallgatóknak, a diákok pedig az eddigieknél értékesebb diplomát kaphatnak. A vállalat idei programjaival több mint harminc diáknak ad értékes munkatapasztalatot.
A hallgatók a munkaerőpiacon használható tudásra szeretnének szert tenni az egyetemeken, ezért többségük támogatja a duális képzés elindulását a hazai oktatásban – ez derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. megbízásából tavaly év végén, négy egyetem hallgatói körében elvégzett, nem reprezentatív felmérésből. Érdekesség, hogy az előbb említett szemponton kívül a hallgatók a szakmai továbbfejlődés lehetőségét fontosabbnak tartották a magas fizetésnél.
A kutatás eredménye megerősíti: helyes volt a Coca-Cola HBC Magyarország döntése arról, hogy négy magyar egyetem élelmiszer- és gépészmérnök képzési programjával közösen duális képzést indít. Az erről szóló együttműködési megállapodást Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint a Szent István, a Szegedi, a Pannon és az Óbudai Egyetem rektorai a mai napon látták el kézjegyükkel, a kormány képviselői, Dr. Nagy István földművelésügyi miniszterhelyettes és felsőoktatásért felelős államtitkárság képviselőinek jelenlétében.
A duális képzés mindhárom félnek – hallgató, vállalat, egyetem – egyaránt előnyös együttműködést jelent. A képzés során az egyetemi hallgató munkatapasztalatot szerezhet iparági szinten meghatározó vállalatoknál; a Coca-Cola HBC Magyarország idei programjaival több mint harminc diáknak ad értékes munkatapasztalatot. Ráadásul a munkáért a képzés teljes időtartamára fizetést kap a cégtől. Nem csak a gyakorlati időszak alatt, hanem az egyetemi oktatási idején is. A duális képzésben résztvevők három és fél év munkatapasztalattal a hátuk mögött hagyják majd el az egyetemi képzést, így a megfelelő szakmai gyakorlat birtokában könnyebben és jobb munkakörökben helyezkedhetnek el.
„A versenyképesség első számú feltétele ma már egyértelműen a képzett munkaerő, a duális képzés ezért várhatóan egyre nagyobb teret nyer majd mind a felsőfokú oktatásban, mind pedig a cégeknél. A most megkötött együttműködési megállapodások révén vállalatunk folyamatos utánpótláshoz juthat majd kiváló és XXI. század kihívásaira felkészített munkatársakból. A duális képzés ezen felül a tehetségek itthon tartásához is nagy mértékben hozzájárulhat – mondta Minas Agelidis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
„Ma a növekvő beruházási kedvvel együtt növekszik a cégek munkaerőigénye Magyarországon. A kormány élelmiszeripari fejlesztési stratégiája ambiciózus célokat fogalmazott meg, többek között az innováció erősítését és azt, hogy teremtsük meg annak feltételeit, hogy korszerű gondolkozással rendelkező humánerőforrás álljon az ágazat rendelkezésére. A duális képzés emiatt elengedhetetlen eleme a közép- és hosszútávú iparstratégiánknak. Ezért is üdvözöljük a Coca-Cola HBC Magyarország és az egyetemek együttműködését, amelynek eredményeként duális képzés indulhat élelmiszer- és gépészmérnök szakokon” – méltatta Dr. Nagy István a megállapodást.
A Coca-Cola HBC Magyarország – a 28 országot átfogó és 593 millió fogyasztót kiszolgáló Coca-Cola HBC csoport tagja – az utóbbi években dinamikus fejlődésen ment keresztül: mára a régió vezető palackozójává vált, 24 országba exportálja termékeit. A vállalat jelenleg 1100 embert foglalkoztat.
Kapcsolódó cikkeink
280 milliárd forintos piacon fejleszti a reggelizés kultúráját a Caffè Vergnano és a Félegyházi Családi Pékség
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Kávé és művészet
300 pályázat érkezett a Coca-Cola HBC Magyarország által szervezett Costa…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >