Nébih: útmutató a vendéglátás és az étkeztetés jó higiéniai gyakorlatához
Útmutatót adott közre a vendéglátás és az étkeztetés jó higiéniai gyakorlatához a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).
A kiadványt a létrehozásban közreműködő civil szervezetek képviselőinek jelenlétében sajtónyilvános munkacsoport-ülésen mutatták be hétfőn Budapesten. A Nébih Élelmiszer- és Takarmánybiztonsági igazgatósága a 10 ezer példányban megjelentetett útmutatót a vendéglátó és étkeztető vállalkozások számára ingyenesen teszi hozzáférhetővé.
A cégek munkájának megkönnyítése érdekében a kiadványból úgynevezett kapcsos könyv is készült, amely lehetővé teszi a jogszabályváltozások követését – mondta Zoltai Anna, a Nébih Élelmiszer- és Takarmánybiztonsági Igazgatóságának vendéglátás és étkeztetés-felügyeleti osztályvezetője, a munkacsoport irányítója.
Nemes Imre, a Nébih élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi elnökhelyettese az útmutatóval kapcsolatban azt emelte ki, hogy a magyar élelmiszerlánc közel 110 ezer szereplőjének mintegy a felét adja a vendéglátás és az étkeztetés. Ezért is nevezte mérföldkőnek a mostani kiadvány közreadását.
Hozzátette: a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégia 10 évre határozza meg az élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos célokat és feladatokat. Ebbe a körbe tartozó feladat volt a most közzétett útmutató kiadása, amit a partneri együttműködésre is jó példaként hozott a Nébih elnökhelyettese.
Józwiak Ákos, a Nébih Rendszerszervezési és Felügyeleti Igazgatóságának igazgatóhelyettese a közelmúltban elkészült élelmiszerlánc-biztonsági stratégiáról szólva rámutatott: a világban végbement változások azt indokolják, hogy az élelmiszerlánc-biztonság széleskörűen elismert szavatolása érdekében előtérbe kell helyezni a társadalmi tudásrendszer fejlesztését és a szemléletformálást, valamint az élelmiszerlánc-biztonsági kockázatok hatékony kezelését. Ennek nyomán pedig megvalósulhat egy, a társadalom számára átláthatóbb, egyben érthetőbb és jobb működési minőségű, komplex élelmiszerlánc-biztonsági rendszer. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >