Nébih: több mint két tonna terméket semmisítettek meg a budapesti nagybani zöldség-gyümölcs piacon
A budapesti nagybani zöldség-gyümölcs piacon tartott ellenőrzést a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), az akció során több mint két tonna romlott, illetve ismeretlen eredetű terméket kellett megsemmisíteni – közölte a Nébih az MTI-vel kedden.
A közlemény szerint hat zöldség-gyümölcs importőrt és forgalmazó céget ellenőriztek még június 29-én éjjel, közülük kettőnél mindent rendben találtak. Az eljárás alá vont négy céggel szemben a bírságot szabnak ki, több százezer forintos büntetésre számíthatnak.
Az ellenőrzés középpontjában az induló szezonra való tekintettel a görögdinnyék minősége és nyomon követhetősége állt, de egyéb zöldségeket és gyümölcsöket is vizsgáltak a szakemberek.
Az ellenőrzés során a hatóság munkatársai több mint 43 tonna terméket zároltak. A lefoglalt áru túlnyomó részéről az érintett cégek utólag bemutatták a hiányzó dokumentumokat. Végül több mint két tonna terméket, köztük almát, avokádót, jégsalátát, nektarint és őszibarackot kellett megsemmisíteni, részben minőségi hiba, azaz romlás, részben nyomon követhetőségi problémák miatt – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >