Nébih: Snack Day gluténmentes tallérokat hívott vissza a Lidl
Nem jelölt gluténtartalom miatt a Lidl Magyarország visszahívja és a forgalomból is kivonja a Snack Day márkájú gluténmentes tallér sajttal és a gluténmentes tallér medvehagymával elnevezésű termékeket – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) kedden az MTI-vel.
A hivatal felhívja a gluténérzékeny vásárlók figyelmét, hogy a 100 grammos kiszerelésű tallérokat, amelyek közül a sajtoson 2023. július 6., a medvehagymáson pedig június 3. minőségmegőrzési idő szerepel, ne fogyasszák el.
Bármelyik Lidl üzletbe visszavihetők az érintett termékek, amelyek árát blokk nélkül is visszatérítik.
A Nébih a honlapján jelezte, az Európai Unióban jogszabály írja elő, hogy az élelmiszerek címkéjén fel kell tüntetni a leggyakrabban allergiát vagy intoleranciát okozó összetevőket, egyebek mellett például a glutént tartalmazó gabonaféléket, rákféléket, tojást, halat, földimogyorót, szóját, tejet, dióféléket, zellert, mustárt.
Ismertetik: túlérzékenységi reakciót legtöbbször fehérjék, és csak az arra érzékeny egyénekben idéznek elő. Az immunválasz lehet azonnali vagy késleltetett reakció, az élelmiszer allergiák nagy része azonnali. Az allergia leggyakrabban bőrtünetek (kiütés, pirosodás, ekcéma), légzőszervi tünetek (orrfolyás, asztma) és emésztőrendszeri tünetek (hasmenés, puffadás) formájában jelentkezik.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >Megújult a Lidl hűségprogramja
Márciustól megújult a Lidl digitális hűségprogramja, a Lidl Plus. A…
Tovább olvasom >A polcon vár az ebéded
Convenience, azaz kényelmi terméket azért vásárolunk, hogy az ételkészítés munkájának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >