Nébih: Snack Day gluténmentes tallérokat hívott vissza a Lidl
Nem jelölt gluténtartalom miatt a Lidl Magyarország visszahívja és a forgalomból is kivonja a Snack Day márkájú gluténmentes tallér sajttal és a gluténmentes tallér medvehagymával elnevezésű termékeket – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) kedden az MTI-vel.
A hivatal felhívja a gluténérzékeny vásárlók figyelmét, hogy a 100 grammos kiszerelésű tallérokat, amelyek közül a sajtoson 2023. július 6., a medvehagymáson pedig június 3. minőségmegőrzési idő szerepel, ne fogyasszák el.
Bármelyik Lidl üzletbe visszavihetők az érintett termékek, amelyek árát blokk nélkül is visszatérítik.
A Nébih a honlapján jelezte, az Európai Unióban jogszabály írja elő, hogy az élelmiszerek címkéjén fel kell tüntetni a leggyakrabban allergiát vagy intoleranciát okozó összetevőket, egyebek mellett például a glutént tartalmazó gabonaféléket, rákféléket, tojást, halat, földimogyorót, szóját, tejet, dióféléket, zellert, mustárt.
Ismertetik: túlérzékenységi reakciót legtöbbször fehérjék, és csak az arra érzékeny egyénekben idéznek elő. Az immunválasz lehet azonnali vagy késleltetett reakció, az élelmiszer allergiák nagy része azonnali. Az allergia leggyakrabban bőrtünetek (kiütés, pirosodás, ekcéma), légzőszervi tünetek (orrfolyás, asztma) és emésztőrendszeri tünetek (hasmenés, puffadás) formájában jelentkezik.
Kapcsolódó cikkeink
Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a korai felismerés a szőlő aranyszínű sárgaság betegség elleni védekezésben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a szőlősgazdák figyelmét a…
Tovább olvasom >Nébih: korai felismeréssel megfékezhető a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége
Korai felismeréssel megfékezhető a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége, ezért nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >