Nébih: mustárport hívott vissza a Culinaris Wholesale Kft.
Földimogyoróval szennyezett a Green Cuisine mustárpor, ezért a forgalmazó a Culinaris Wholesale Kft. visszahívja a terméket – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az MTI-vel.
A közlemény szerint a hivatal kéri a vásárlókat, hogy a 40 grammos kiszerelésű, 2026. június 13. és augusztus 10. minőségmegőrzési idővel, valamint FGS567 és FGS568 tételszámmal rendelkező mustárport ne fogyasszák.
A culinaris.hu oldalon olvasható tájékoztatás szerint bármelyik boltjukba vissza lehet vinni blokk nélkül is az érintett termékeket, amelyek árát visszatérítik.
A Nébih a honlapján kiemelte, az Európai Unióban jogszabály írja élő, hogy az élelmiszerek címkéjén fel kell tüntetni a leggyakrabban allergiát vagy intoleranciát okozó összetevőket, egyebek mellett például a glutént tartalmazó gabonaféléket, rákféléket, tojást, halat, földimogyorót, szóját, tejet, dióféléket, zellert, mustárt.
Túlérzékenységi reakciót legtöbbször fehérjék és csak az arra érzékeny egyénekben idéznek elő. A tünetek az élelmiszer elfogyasztása után azonnal vagy legfeljebb 2 órán belül kialakulnak, amelyek egy enyhe csalánkiütés vagy akár a legsúlyosabb, anafilaxiás roham formájában is jelentkezhetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Súlyos veszély fenyegeti a magyar szőlőültetvényeket – a Nébih cselekvésre hívja a gazdákat
Az amerikai szőlőkabóca által terjesztett aranyszínű sárgaság fitoplazmás betegség jelenleg…
Tovább olvasom >Védjük meg közösen a hazai ültetvényeket a szőlő aranyszínű sárgaság betegség ellen
Az amerikai szőlőkabóca által terjesztett, a szőlő aranyszínű sárgasága betegség…
Tovább olvasom >Felhívás a növényvédő szernek nem minősülő növényvédelmi hatású készítmények engedélytulajdonosainak
A Nébih felhívja a növényvédő szernek nem minősülő növényvédelmi hatású…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >