NAV: csökkent az illegális cigarettapiac
Lényegesen csökkent a cigaretta feketepiacának aránya az idén az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai alapján.
Az adóhatóság csütörtöki közleménye szerint a 2016. május-augusztusi gyűjtés alapján Magyarországon az adózatlan cigaretta aránya 6,4 százalék a teljes cigarettapiacon az előző évi 10,7 százalékkal szemben. Ebből 6,2 százalék volt a külföldön – többnyire Kelet-Európában – adózott, és mindössze 0,2 százalék a hamis termék – írták.
A feketepiac kínálatában jelentős szerkezeti változás is megfigyelhető: ismét Ukrajna lett az illegális dohánytermékek első számú forrása, míg a Belarusz Köztársaságból származó termékek arányának visszaesése szembetűnő.
A forgalmazási adatok szerint a feketepiacról kiszoruló kereslet legális csatornákba terelődött, a legális cigarettapiacon 4 százalékkal magasabb a forgalom az idén, mint a tavalyi év azonos időszakában, és a fogyasztási dohány piaca is növekszik. Szakértők szerint az illegális piac jelentős csökkenése a kiskereskedelem élénkülése és a mögötte meghúzódó reálbér-emelkedés, valamint a fogyasztásösztönző gazdasági környezet hatása mellett a NAV tevékenységének is köszönhető.
A NAV-nak továbbra is kiemelt feladata a dohánytermékekkel kapcsolatos illegális tevékenység visszaszorítása. Az ellenőrzés eredményességét mutatja, hogy 2016-ban, átszámítva, naponta több mint 600 ezer szál illegális piacra szánt cigarettát foglalt le eddig a NAV – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Egyre többen használják az eÁFA-rendszert
Folyamatos növekedést mutat az eÁFA rendszer használata, amellyel „élesben” január…
Tovább olvasom >NAV: a nyári munkát vállaló diákokra ugyanolyan adószabályok vonatkoznak, mint más munkavállalókra
A nyári munkát vállaló diákok bejelentésére, adózására – a diákszövetkezeten…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >